Kehitysvammaliiton liittovaltuusto on valinnut Kehitysvammaliiton uudeksi toiminnanjohtajaksi KM Susanna Hintsalan nykyisen toiminnanjohtajan Marianna Ohtosen jäädessä eläkkeelle. Susanna Hintsala aloittaa tehtävässä 1.10.2021.

Susanna Hintsala on tehnyt pitkän uran Kehitysvammaliitossa ja on viimeksi toiminut Kansalaisuusyksikön johtajana. Hän on ollut uudistamassa muun muassa kehitysvammaisten ihmisten asumista, vammaispalvelulakia ja toiminut vahvasti vammaisten ihmisten itsemääräämisen toteutumisen puolesta.

”On suuri kunnia päästä johtamaan ja tekemään edelleen yhteistyötä liiton osaavan ja sitoutuneen henkilökunnan ja luottamusjohdon kanssa”, Susanna Hintsala toteaa.

”Lähitulevaisuuden suurimpina haasteina näen vammaisten ihmisten ja liiton jäsenten aseman vahvistamisen sote-uudistuksessa. Toinen tärkeä kysymys on järjestöjen toimintaedellytysten ja rahoituksen turvaaminen laajassa yhteistyössä.”

”Kiitos liittohallitukselle ja -valtuustolle luottamuksesta ja toiminnanjohtaja Marianna Ohtoselle siitä, että liitto on hyvässä toimintavoimassa – tästä on hyvä jatkaa eteenpäin”, Susanna Hintsala sanoo.

Lisätietoja: liittohallituksen puheenjohtaja Pekka Kettunen, p. 040 740 7950 tai liittovaltuuston puheenjohtaja Sakari Nuutinen, p. 0400 654 028