Kuvakaappaus Tavallista elamää -elokuvasta.

Joensuulaisen Annukka Hattusen animaatio Tavallista elämää voitti Kaikki kuvaa -elokuvakilpailussa Kehitysvammaliiton sarjan.

Kaikki kuvaa on lasten ja nuorten elokuvakilpailu, jossa Kehitysvammaliitto oli tänä vuonna pääyhteistyökumppani. Kilpailun teemana oli yhdenvertaisuus.

Kehitysvammaliiton Mitä välii? -sarjaan tuli kaikkiaan 27 kilpailun ehdot täyttävää elokuvaa. Elokuvissa lapset ja nuoret pohtivat muun muassa erilaisuuden kokemista, kiusaamista, esteiden voittamista ja kaveruutta.

”Suomessa on tällä hetkellä yli 2000 kehitysvammaista, jotka tekevät töitä tavallisilla työpaikoilla, mutta eivät saa siitä palkkaa. Se ei ole yhdenvertaista”, voittaja Annukka Hattunen totesi palkintogaalassa. Hän haaveilee elokuva-alan opinnoista lukion jälkeen ja haluaa tehdä elokuvia, joissa on syvällinen viesti.

Katso voittajaelokuva Kehitysvammaliiton YouTube-kanavalla.

Yleisö äänesti Mitä välii? -sarjan suosikikseen turkulaisen Random ShortFilms -ryhmän elokuvan nimeltä A World Without Equality.

Kuvakaappaus A World Without Equality -elokuvasta.

Molemmat elokuvat ovat katsottavissa Kehitysvammaliiton YouTube-kanavalla.

Onnea voittajille sekä iso kiitos myös kaikille muille osallistujille!