Educa-messut kokoaa 24.-25.1.2020 opetuksen ja kasvatuksen ammattilaiset alan suurimpaan tapahtumaan Helsingin Messukeskukseen. Mukana on myös Kehitysvammaliiton Opike, osastolla numero 6n49. Tervetuloa tutustumaan tuotteisiimme ja tarjouksiimme, keskustelemaan, ideoimaan ja antamaan palautetta!

Osastollamme on esillä muun muassa seuraavat uutuusteokset:

Päivänselvää-sarja saa täydennystä Sakari Kilkin Terveystiedosta. Kirja tarjoaa perustietoa terveyden eri osa-alueista, sairauksista, päihteistä, seksuaalisuudesta, turvallisuudesta sekä keinoista vaikuttaa omaan hyvinvointiin.

Petri Ilmosen Videoi ja kirjoita iPadillä – ohjeita selkokielellä -kirjan ohjeiden avulla lukija oppii muokkaamaan videoita, tekemään elokuvan, e-kirjan tai sarjakuvan sekä käyttämään vihreää seinää kuvissa ja videoissa.

Sakari Kilkin Arkielämää on selkokielinen materiaalikokonaisuus, joka sisältää toiminnalliseen työskentelyyn sopivat 85 harjoitusta (Arkielämän kortit) sekä sähköisen tehtäväaineiston (Ismon ja Inkan arkielämää). Arkielämää soveltuu perusopetuksen ja toisen asteen oppijoille, jotka tarvitsevat erityistä tukea opinnoissaan.

Myös selkokirjatarjontaan on tullut täydennystä sitten viime Educan:

Maiju Mäki: Juttuset. Viisi kuvitettua selkokielistä kääntökirjaa, joissa sama tarina on tavutettuna ja ilman tavutusta. Kirjat voi ostaa erikseen tai pakettina:

Tove Janssonin klassikkoteokset Vaarallinen juhannus sekä Muumipeikko ja pyrstötähti nyt myös selkokielellä. Selkomukautus Jolin Slotte, suomennos Ari Sainio.

Jari Mäkipää: Masi Tulppa: Pääsy kielletty! Vauhdikkaan humoristinen, kuvitettu lastenromaani Masista, jonka täytyy päästä eroon joukosta lastenhoitajia. Selkomukautus Riikka Tuohimetsä, kuvat Pekka Rahkonen.

Arthur Conan Doyle: Baskervillen koira. Sherlock Holmes ratkoo rikosta nyt ensimmäistä kertaa selkokielellä. Selkomukautus Johanna Kartio.

Opike tuottaa materiaaleja kasvatukseen, opetukseen ja kuntoutukseen erilaisille oppijoille sekä heidän kanssaan toimiville ammattilaisille ja lähi-ihmisille. Tuotevalikoimaamme kuuluu selkokielisiä oppi- ja tietokirjoja sekä kaunokirjallisuutta, kuntoutuksen materiaaleja sekä menetelmäkirjallisuutta ammattilaisille. Valikoimaamme voit tutustua osoitteessa www.opike.fi.

Näkemisiin Educassa!

Tiedustelut, yhteydenotot: Kai Piipari, p. 09 3480 9354, kai.piipari (ät) kvl.fi

Opike
Kehitysvammaliitto