Tammikuun viimeisenä viikonloppuna 25.–26.1.2019 suuri joukko opetuksen ja kasvatuksen ammattilaisia kokoontuu alan suurimpaan tapahtumaan Educaan Helsingin Messukeskukseen. Mukana on myös Kehitysvammaliiton Opike, osastolla numero 6n49. Tervetuloa tutustumaan tuotteisiimme, keskustelemaan, ideoimaan ja antamaan palautetta!

Osastollamme on esillä muun muassa seuraavat uutuusteokset:

Sakari Kilkin selkokielinen tietokirja Kerron Suomesta esittelee faktoja Suomesta, suomalaisia merkkihenkilöitä ja suomalaisuuteen liittyviä erityispiirteitä. Kirja etenee kahden ystävyksen keskusteluna.

Petri Ilmosen Tikas-opetussuunnitelma ja -arviointilomakkeet -kirjassa on yhdistetty tieto- ja viestintäteknologian opetuksen tavoitteet ja arviointi yhdeksi kokonaisuudeksi.

Leealaura Leskelän Selkokieli – Saavutettavan kielen opas on uusin, tarkin ja laajin kuvaus selkokielestä ja kielellisestä saavutettavuudesta Suomessa. Teoksessa syvennytään kirjoitettuun ja puhuttuun selkokieleen sekä selkojulkaisujen ulkoasuun.

Myös selkokirjatarjontaan on tullut täydennystä sitten viime Educan:

Tuija Takalan Hyvä päivä -kirjan 28 lyhyessä novellissa hyvät päivät rakentuvat pienistä arkisista sattumuksista.

Satu Leiskon Unohtunut Kansa päättää Harsomaailmaan sijoittuvan nuorten fantasiakirjasarjan ja vie lukijan pelastamaan minoalaisten kansaa yhdessä Matildan kanssa.

Maria Turtschaninoffin Finlandia Juoniorilla palkittu fantasiakirja Maresi (mukautus Jolin Slotte, suomennos Laura Lepistö) on nyt tarjolla myös selkosuomeksi.

Veera Niemisen Avioliittotesti (mukautus Johanna Kartio) on tarina salamarakkaudesta, maataloudesta ja ihmissuhteiden mutkikkuudesta.

Opike tuottaa materiaaleja kasvatukseen, opetukseen ja kuntoutukseen erilaisille oppijoille sekä heidän kanssaan toimiville ammattilaisille ja lähi-ihmisille. Tuotevalikoimaamme kuuluu selkokielisiä oppi- ja tietokirjoja sekä kaunokirjallisuutta, kuntoutuksen materiaaleja sekä menetelmäkirjallisuutta ammattilaisille. Valikoimaamme voit tutustua osoitteessa www.opike.fi.

Näkemisiin Educassa!

Tiedustelut, yhteydenotot:
Kai Piipari, p. (09) 3480 9354, kai.piipari[at]kvl.fi
Oppimateriaalikeskus Opike, Kehitysvammaliitto
Viljatie 4 C, 00700 Helsinki

Educa-messut: Messukeskus, Messuaukio 1, 00521 Helsinki.

www.opike.fi