Kuva: Jenni Kangas

Työelämä lentoon! -brunssi on tarkoitettu vantaalaisille työnantajille ja yrittäjille, jotka haluavat lisätietoa osatyökykysen henkilön palkkaamisesta. Seminaarissa kuullaan työnantajien ja työllistyneiden kokemuksia, julkistetaan vuoden 2013 esimerkillinen työnantaja sekä herkutellaan brunssin merkeissä.

Moni osatyökykyinen haluaa päästä osalliseksi työelämästä, joten sopivia työpaikkoja tarvitaan. Työvoimahallinto tukee usein työntekijän palkkaamista, jolloin työnantaja maksaa osan palkasta. Palkkauksen tuki harkitaan tapauskohtaisesti ja se on riippuvainen TE-palveluiden ohjeistuksista. Työvalmentajan palvelut ovat työnantajalle ilmaisia.

Erityisasiantuntija Heikki Seppälä Kehitysvammaliitosta kertoo tilaisuudessa Kehitysvammaiset ihmiset töihin -projektista.

Aika: ke 9.4.2014 klo 9-12

Paikka: Saga Furs, Martinkyläntie 48, 01720 Vantaa

Ohjelma ja ilmoittautuminen

• 09.00 Kasvudynamiikka vetää Vantaalle
    Seminaarin avaa ja juontaa elinkeinojohtaja Jose Valanta, Vantaan kaupunki
  • 09.30 Asenne ratkaisee
    Talous- ja henkilöstöjohtaja Anne Panttila, SUPER ry
  • 09.50 Me kuljemme rinnalla
    Vantaan kaupunki, Vammaisten työvalmennustiimi
  • 10.10 Työllistyneen puheenvuoro
    Huoltomies Ville Erkkilä, Thermo Fisher Oy
  • 10.30 Osatyökykyiset työhön – kaikki voittavat
    Kehitysvammaiset ihmiset töihin -projekti
    Erityisasiantuntija Heikki Seppälä, Kehitysvammaliitto
  • 10.50 Kaupungin esimerkki
    Päiväkodin johtaja Leena Lahtinen, Siimapuiston päiväkoti
  • 11.10 Vuoden esimerkillinen työllistäjä
    Vantaan kaupunginjohtaja Kari Nenonen palkitsee
  • 11.30 Brunssi

Ilmoittautumiset 2.4.2014 mennessä (www.webropolsurveys.com)

Seminaari on osa Vantaan vammaispoliittista ohjelmaa, jonka tavoitteena on vammaispolitiikan vahvistaminen kaupungin kaikilla sektoreilla.

Tilaisuuden järjestää Vantaan kaupungin vammaisten työllisyyspalvelut. Mukana myös Vantaan TE-toimisto, Invalidiliiton Järvenpään koulutuskeskus, Kiipulan erityisammattioppilaitos, VARIA ja Keskuspuiston erityisammattioppilaitos. Tarjoilusta vastaavat Helsingin diakonissalaitoksen opiskelijat.