Värikäs vammaistyö -kampanjan tavoitteena on tehdä vammaistyö tutummaksi, etenkin nuorille. Sosiaalisessa mediassa tavoitteena on täyttää somekanavat aidolla ja positiivisella asialla vammaistyöstä.

Kyselytutkimuksessa, jossa kysyttiin vammaisalan houkuttelevuutta, selvisi, että monelle nuorelle työ kehitysvammaisten ihmisten kanssa on tuntematonta sekä joillekin jopa pelottavaa. Samassa tutkimuksessa haastateltiin myös alalla jo työskenteleviä. Heidän mielestään parhaimpia puolia työssä ovat sen monipuolisuus, auttaminen, työn merkityksellisyys, oman luovuuden käyttäminen sekä ihmisten kanssa työskentely. Kampanjaviikolla keskitytään esittelemään vammaistyötä näiden teemojen kautta. Video- ja kuvamateriaalin avulla kerrotaan ja näytetään, millaista vammaistyö oikeastaan on.

Kehitysvammaliiton YouTube-kanavalle ilmestyy kampanjaviikolla joka päivä videoita ja haastatteluita, joissa esitellään työtä vammaisalalla. Liiton Instagramissa julkaistaan vammaistyön lähettiläiden kuvia ja esittelyitä työstään.

Instagramissa oli myös mahdollisuus kysyä mitä tahansa vammaistyöstä. Nämä kysymykset ja asiantuntijoiden vastaukset julkaistaan myös kampanjaviikolla Kehitysvammaliiton Instagramissa.

Kampanjan videoita esiteellään myös TikTok-sovelluksessa.

Viikon ajan keskitytään monipuoliseen ja merkitykselliseen vammaistyöhön, jossa vain luovuus on rajana ja aitojen ihmisten kanssa työskentely antoisaa. Ottakaa seurantaan Kehitysvammaliiton Facebook, Instagram, YouTube sekä kampanjan TikTok @varikasvammaistyo.

Lisätietoja:

viestintäpäällikkö Anneli Puhakka, p. 09 3480 9217