Tarjoamme monipuolista koulutusta ajankohtaisista aiheista – mm. seminaareja, neuvottelupäiviä ja konsultointia. Voit myös ladata Kehitysvammaliiton koulutuskalenterin pdf-muodossa (825 kt).

Miten käytän kommunikointikansioita

Ajankohta: 18.10.2017

Koulutuksen sisältö

Koulutus on tarkoitettu kaikille, jotka haluavat harjoitella erilaisten kommunikointikansioiden käyttöä. Koulutukseen osallistuminen ei edellytä aikaisempaa kansionkäyttökokemusta.

Koulutuksessa tutustutaan ja harjoitellaan laajojen kommunikointikansioiden käyttöä (Tikoteekin, Evantian ja Kipinäkeskuksen) sekä sanastoltaan suppeampien kansioiden käyttöä (esim. ALKU, EnsiPOLKU ja yksilölliset kansiot).

Ohjelma:
09.00 Aamukahvi ja koulutuksen avaus
09.15 Erilaisten kommunikointikansioiden esittely
10.00 Kommunikoinnin apuvälinearviointi ja yksilöidyt kommunikointikansiot
11.00 Lounastauko
12.00 Käytännön harjoittelua laajoilla kansioilla
15.15 Palaute

Tiedustelut järjestelyistä:
tikoteekki@kvl.fi tai 09-3480 9223 (osastosihteeri Marjo Timonen)

Tiedustelut sisällöistä:
virpi.yiannakou@kvl.fi tai 09-3480 9313
tai puh. 09-3480 9370 (Tikoteekin toimisto)

Tiedot kaikista Tikoteekin koulutuksista (www.tikoteekki.fi)

Koulutuksen toteutumisesta tai peruuntumisesta lähetetään vielä erillinen vahvistus sähköpostitse viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen. Tämä on hyvä huomioida matka- ja majoitusvarauksia tehdessä.

Veloitukseton peruutus voidaan tehdä ennen viimeistä virallista ilmoittautumispäivää. Tämän jälkeen tapahtuneista peruutuksista peritään 50 % koulutuksen osallistumismaksusta. Jos peruutuksen syynä on oma tai lapsen sairaus (kopio lääkärintodistuksesta tulee esittää), toimistokuluina veloitetaan 40 euroa. Koko maksu peritään mikäli peruutusta ei tehdä lainkaan.

Mikäli henkilö on estynyt tulemasta paikan päälle sairauden tm. ylivoimaisen esteen vuoksi, voi hän lähettää toimipaikastaan toisen henkilön tilalle. Tästä tulee kuitenkin ilmoittaa kirjallisesti etukäteen koulutuksen käytännönjärjestäjälle. Tällöin emme peri peruutusmaksua.

Kehitysvammaliitto pidättää oikeuden tilaisuuden peruuttamiseen esimerkiksi vähäisen osanottajamäärän vuoksi sekä mahdollisiin aikataulu-, puheenvuoro- ja paikkamuutoksiin.

Osallistumismaksu 180€
Paikkakunta Helsinki
Paikka Kehitysvammaliitto, Viljatie 4 A, 3.krs, 00700 Helsinki
Järjestäjä Tikoteekki
Kouluttaja AAC-asiantuntija Virpi Yiannakou

Ilmoittautuminen viimeistään 4.10.2017

14 paikkaa vapaana

Tähdellä (*) merkityt kentät ovat pakollisia.