Tarjoamme monipuolista koulutusta ajankohtaisista aiheista – mm. seminaareja, neuvottelupäiviä ja konsultointia. Voit myös ladata Kehitysvammaliiton koulutuskalenterin pdf-muodossa (825 kt).

Suunnittele selkojulkaisu

Ajankohta: 4.10.2017

Kohderyhmä

Kaikki, jotka taittavat erilaisia julkaisuja selkokielen käyttäjille.

Kouluttajat: toimittaja Kaisa Kaatra, Selkokeskus

Sisältö

Millainen kuvitus tukee tekstin ymmärtämistä, ja mikä johtaa lukijaa harhaan? Mitkä graafiset ratkaisut helpottavat tai vaikeuttavat lukemista? Koulutuksessa tutustutaan selkokirjoittamisen ja -julkaisemisen periaatteisiin. Koulutus antaa perustietoa, kuinka taittaa ja kuvittaa selkokielinen julkaisu kuten selkoesite. Koulutuksessa analysoidaan käytännön esimerkkien avulla erilaisia kuvankäyttö- ja taittoratkaisuja selkokielen eri käyttäjäryhmien näkökulmasta. Osallistujat voivat lähettää kouluttajalle etukäteen aineistoja tai valmiita esitteitä, joista he aikovat tuottaa selkojulkaisun.

ohjelma julkaistaan myöhemmin

Viimeinen virallinen ilmoittautumispäivä

Viimeinen virallinen ilmoittautumispäivä on 29.9.2017.

Koulutusinfo

• Koulutuksen toteutumisesta tai peruuntumisesta lähetetään vielä erillinen vahvistus sähköpostitse viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen. Tämä on hyvä huomioida matka- ja majoitusvarauksia tehdessä.
  • Virallisen viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen ilmoittautumisia saatetaan ottaa vastaan mikäli koulutuksessa on tilaa. Huomioitahan kuitenkin, että veloituksetonta peruutusta ei tällöin ole enää mahdollista tehdä.
  • Erikoisruokavalioista: Pystymme etukäteen pyydettäessä huomioimaan vain yleisimmät ruoka-aineallergiat: vähälaktoosinen, laktoositon, gluteeniton, maidoton
  • Osallistumismaksu laskutetaan pääsääntöisesti tilaisuuden jälkeen.

• Sisällöstä: suunnittelija Eliisa Uotila, puh. 09 3480 9242
  • Käytännön järjestelyistä: osastosihteeri Marjo Timonen, puh. 09 3480 9223

Matkat ja majoitus

Osallistujat vastaavat itse matka- ja majoitusjärjestelyistään sekä -kuluistaan.

Sopimushotellinamme toimii Hotelli Helka, joka sijaitsee Helsingin keskustassa (Pohjoinen Rautatiekatu 23. 00100 Helsinki), puh. (09) 613 580 tai 0800 169 069, s-posti reservations@helka.fi. Muistattehan huonetta varatessanne ilmoittaa, että olette tulossa Kehitysvammaliiton tilaisuuteen. Näin teille huomioidaan sopimushintamme.

Veloitukseton peruutus voidaan tehdä ennen viimeistä virallista ilmoittautumispäivää. Tämän jälkeen tapahtuneista peruutuksista peritään 50 % koulutuksen osallistumismaksusta.
Jos peruutuksen syynä on oma tai lapsen sairaus (kopio lääkärintodistuksesta tulee esittää), toimistokuluina veloitetaan 40 euroa. Koko maksu peritään mikäli peruutusta ei tehdä lainkaan.

Mikäli henkilö on estynyt tulemasta paikan päälle sairauden tm. ylivoimaisen esteen vuoksi, voi hän lähettää toimipaikastaan toisen henkilön tilalle. Tästä tulee kuitenkin ilmoittaa kirjallisesti etukäteen koulutuksen käytännönjärjestäjälle. Tällöin emme peri peruutusmaksua.

Kehitysvammaliitto pidättää oikeuden tilaisuuden peruuttamiseen esimerkiksi vähäisen osanottajamäärän vuoksi sekä mahdollisiin aikataulu-, puheenvuoro- ja paikkamuutoksiin.

Osallistumismaksu 90€
Paikkakunta Helsinki
Paikka Kehitysvammaliitto ry, 4. krs, luentosali, Viljatie 4 A, 00700 Helsinki
Järjestäjä Selkokeskus
Kouluttaja Kehitysvammaliiton Saavutettavuusyksikön ja Selkokeskuksen asiantuntijat

Ilmoittautuminen viimeistään 29.9.2017

15 paikkaa vapaana

Tähdellä (*) merkityt kentät ovat pakollisia.