Tarjoamme monipuolista koulutusta ajankohtaisista aiheista – mm. seminaareja, neuvottelupäiviä ja konsultointia. Voit myös ladata Kehitysvammaliiton koulutuskalenterin 2018 pdf-muodossa (3 Mt).

Itsemääräämisen vahvistaminen - esimiestyön näkökulma

Ajankohdat:
24.4.2018
25.4.2018

Lomake on auki pe 20.4. asti mikäli tuolloin on vielä tilaa. Huomaathan kuitenkin, että peruutusehdot ovat jo voimassa.

Paikka: Kehitysvammaliitto ry, 4. krs, Viljatie 4 A, 00700 Helsinki

Sisältö:
Koulutuspäivissä päivitetään ajankohtaisinta tietoa aiheen lainsäädännöstä sekä tarkastellaan mm. itsemääräämistä vahvistavia työkäytäntöjä, eettisiä periaatteita ja suunnittelua rajoittamistoimenpiteiden käytön vähentämiseksi. Esimies saa koulutuspäivissä keinoja siihen, miten tukea työntekijöiden tietoja ja taitoja asiakkaan itsemääräämisen vahvistamisessa. Koulutus sisältää orientoivan tehtävän ja erilaisia harjoituksia.

Alustava ohjelma
Alustavaan ohjelmaan pääset tästä.

Viimeinen virallinen ilmoittautumispäivä
Viimeinen virallinen ilmoittautumispäivä on 3.4.2018.

Koulutusinfo

• Koulutuksen toteutumisesta tai peruuntumisesta lähetetään vielä erillinen vahvistus sähköpostitse viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen. Tämä on hyvä huomioida matka- ja majoitusvarauksia tehdessä.
  • Virallisen viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen ilmoittautumisia saatetaan ottaa vastaan mikäli koulutuksessa on tilaa. Huomioitahan kuitenkin, että veloituksetonta peruutusta ei tällöin ole enää mahdollista tehdä.
  • Erikoisruokavalioista: Pystymme etukäteen pyydettäessä huomioimaan vain yleisimmät ruoka-aineallergiat: vähälaktoosinen, laktoositon, gluteeniton, maidoton
  • Osallistumismaksu laskutetaan pääsääntöisesti tilaisuuden jälkeen.

Matkat ja majoitus
Osallistujat vastaavat itse matka- ja majoitusjärjestelyistään sekä matkakuluistaan.

Sopimushotellinamme toimii Hotelli Helka, joka sijaitsee Helsingin keskustassa (Pohjoinen Rautatiekatu 23. 00100 Helsinki), puh. (09) 613 580 tai 0800 169 069, s-posti reservations@helka.fi.

Hotelli Helka tarjoaa sopimuskoodin, jolla saatte aina -20 % alennuksen päivän hinnasta, kun teette varaukset suoraan omilta nettisivuiltamme osoitteesta www.hotelhelka.com.

Sopimuskoodi: pinkhelsinki.

• Sisällöstä: työyhteisökouluttaja Liisa Jokela, P. 050 592 8505
  • Käytännönjärjestelyistä: osastosihteeri Mirka Oksanen, P. 09 3480 9265

Veloitukseton peruutus voidaan tehdä ennen viimeistä virallista ilmoittautumispäivää 3.4.2018. Tämän jälkeen tapahtuneista peruutuksista peritään 50 % koulutuksen osallistumismaksusta.
Jos peruutuksen syynä on oma tai lapsen sairaus (kopio lääkärintodistuksesta tulee esittää), toimistokuluina veloitetaan 40 euroa. Koko maksu peritään mikäli peruutusta ei tehdä lainkaan.

Mikäli henkilö on estynyt tulemasta paikan päälle sairauden tm. ylivoimaisen esteen vuoksi, voi hän lähettää toimipaikastaan toisen henkilön tilalle. Tästä tulee kuitenkin ilmoittaa kirjallisesti etukäteen koulutuksen käytännönjärjestäjälle. Tällöin emme peri peruutusmaksua.

Kehitysvammaliitto pidättää oikeuden tilaisuuden peruuttamiseen esimerkiksi vähäisen osanottajamäärän vuoksi sekä mahdollisiin aikataulu-, puheenvuoro- ja paikkamuutoksiin.

Osallistumismaksu Kokonaishinta on 280€ (Kehitysvammaliiton jäsenhinta 252€).Osallistumismaksu sisältää koulutuksen lisäksi aamu- ja iltapäiväkahvit.
Paikkakunta Helsinki
Paikka Kehitysvammaliitto ry, 4. krs, Viljatie 4 A, 00700 Helsinki