Kuva: Risto Musta

Tarjoamme monipuolista koulutusta ajankohtaisista aiheista – mm. seminaareja, neuvottelupäiviä ja konsultointia. Kehitysvammaliiton koulutukset ovat edullisempia jäsenillemme.

Kehitysvammaliiton tapahtumakalenteri jäsenille, kevät 2024 (pdf, 1 Mt)

Tällä hetkellä koulutamme enimmäkseen etänä! Etäkoulutukset mahdollistavat osallistumisesi paikasta huolimatta. Koulutuksemme ovat vuorovaikutuksellisia, ja jokaisella osallistujalla on mahdollisuus osallistua keskusteluihin sekä esittää kysymyksiä.

Saat linkin koulutukseen sähköpostitse. Osallistuminen on helppoa ja vaivatonta. Vastaamme mielellämme kaikkiin kysymyksiin koulutuksiin, etäyhteyksiin ja osallistumiseen liittyen.

Verkkokursseja ja tilauskoulutusta muille kuin jäsenillemme tarjoaa Kehitysvammaliiton 100-prosenttisesti omistama yritys Saavuta Asiantuntijapalvelut Oy.

saavuta.fi

Kehitysvammaperhehoidon valtakunnalliset koulutuspäivät

Kehitysvammaperhehoidon valtakunnalliset koulutuspäivät -teksti.

Ajankohdat:
30.10.2024
31.10.2024

Paikka: Break Sokos Hotel Flamingo, Tasetie 8, 01510 Vantaa

Perhehoito on ainutlaatuinen hoivan ja huolenpidon muoto, jossa elämänlaatuun vaikuttavat monet erilaiset asiat. Koulutuspäivät on tarkoitettu perhehoitajille, kuntien työntekijöille, KeVa-perhehoidon kouluttajille ja muille asiasta kiinnostuneille. Koulutuspäivien sisältö tukee perhehoidon verkoston toimintaa ja työpajoissa perhehoitajat sekä perhehoidosta vastaavat työntekijät pääsevät jakamaan kokemuksiaan.

Alustava ohjelma:
30.10. Keskiviikko, aiheena itsemääräämisen tukeminen
9.00    Aamukahvit
10.00  Tervetuloa!
10:15  Tuettu päätöksenteko ja päätösten tukeminen arjessa
                Niina Sillanpää, Kehitysvammaliitto
11:30  Lounas
12:30 Rohkaisin – miten tukea olemuskielisten ihmisten itsemääräämistä
               Kaisa Martikainen, Kehitysvammaliitto
13:30 Kahvitauko
14:00 Tarinalliset tehtävät ja positiivinen riskiarviointi -työpaja
               Susanna Rieppo, Kehitysvammaliitto
15:45-16:00  Lopuksi
18.30  Iltaruokailu

31.10. Torstai
9.00  Tervetuloa toiseen päivään
9.15  Kun elämä haastaa – perhehoitajan tunnetaidot ja voimavarat, menetysten ja eettistenhaasteiden paineessa.
              Aija Paakkunainen
10.30  Kahvitarjoilu
11.00  Moniaistinen muistelutyö
               Maija Rimpiläinen ja Mari Salovaara, Hetkittäin -hanke, Kvtuki 57
11.30  Toimiva perhehoito¬ – hyvinvointialueen puheenvuoro
               Minna Järvinen, OmaHäme
12.00  Lounas
13.00  Perhehoidon toimintaedellytysten kehittäminen -työpajat
               Minni Haveri ja Sanna Kosonen, Perhehoitoliitto
14.30  Työpajojen purku
15.00  Koulutuspäivien päättäminen
15.15  Kahvitarjoilu

Viimeinen virallinen ilmoittautumispäivä:
Viimeinen virallinen ilmoittautumispäivä on 30.9., jonka jälkeen ilmoittautuminen on myös mahdollista, mutta peruutusehdot astuvat voimaan.

Matkat ja majoitus:
Osallistujat vastaavat itse matka- ja majoitusjärjestelyistään sekä matka- ja majoituskuluistaan. Hotellihuone ei sisälly koulutuksen osallistumismaksuun.

Majoituskiintiö:
Break Sokos Hotel Flamingoon on varattu majoituskiintiö aikavälille .  Jokainen osallistuja varaa majoituksen itse kiintiöstämme.

Kiintiövahvistus ajalle: 30-31.10.2024

• Standard yhden hengen huone 142 euroa / huone / yö
  • Standard kahden hengen huone 162 euroa / huone / yö

Huonehintaan sisältyy runsas hotelliaamiainen, langaton internetyhteys (Wi-Fi) ja alv. Pidätämme oikeuden ALV muutokseen. Hotellihuoneet ovat käytettävissänne tulopäivänä klo 15:00/16:00 (Flamingo) alkaen lähtöpäivään klo 12:00 saakka.

Majoitusvaraukset:

• Sokos Hotels Myyntipalvelu Puhelin: +358 300 870 000 / yksittäiset huonevaraukset
  • Sähköposti: sokos.hotels@sok.fi
  • Mainitkaa ystävällisesti kiintiötunnusBPerhehoidon päivät' varausta tehdessä.
  • www.sokoshotels.fi – varauskoodi netissä BPERHEHOITO

Huonevaraukset tulee tehdä 23.10.2024 klo 18 mennessä.

Huomioithan, että erikoishintaisia huoneita on saatavilla rajoitettu määrä.
Maksutapa: Jokainen majoittuja vastaa itse omista majoituskuluistaan.
Maksutapana Break Sokos Hotel Flamingo hyväksyy käteisen, pankkikortin tai luottokortin.

Varauksen voimassaolo: Kiintiöstä tehdyt huonevaraukset tulee vahvistaa luottokortilla varauksen yhteydessä tai maksaa etukäteen. Huomioittehan ystävällisesti, että tietosuojasyistä luottokorttitietoja ei saa lähettää sähköpostilla. Kiintiöstä tehdyn yksittäisen varauksen viimeinen kuluton peruutuspäivä on 7 vuorokautta ennen tulopäivää, ellei toisin ole sovittu.

Kiintiön voimassaolo: Huoneet ovat varattavissa erikseen sovitulla kiintiötunnuksella vahvistuksessa mainitulle ajankohdalle.
Loput kiintiön varaamattomista huoneista vapautuvat automaattisesti myyntiin 23.10.2024 klo 18.00

Matkat ja sijainti: https://jumbo.fi/info/saapuminen-ja-pysakointi/
Katso kartalta: Linkki Google mapsiin.

Koulutusinfo:

• Koulutuksen toteutumisesta tai peruuntumisesta lähetetään vielä erillinen vahvistus sähköpostitse viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen. Tämä on hyvä huomioida matka- ja majoitusvarauksia tehdessä.
  • Virallisen viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen ilmoittautumisia saatetaan ottaa vastaan mikäli koulutuksessa on tilaa. Huomioitahan kuitenkin, että veloituksetonta peruutusta ei tällöin ole enää mahdollista tehdä.
  • Osallistumismaksu laskutetaan pääsääntöisesti tilaisuuden jälkeen.

• Sisällöstä:
• Käytännönjärjestelyistä: Jäsenpalveluiden sihteeri Mirka Oksanen, mirka.oksanen(at)kvl.fi, P. 09 3480 9265

Veloitukseton peruutus voidaan tehdä ennen viimeistä virallista ilmoittautumispäivää . Tämän jälkeen tapahtuneista peruutuksista peritään 50 % koulutuksen osallistumismaksusta.
 Jos peruutuksen syynä on oma tai lapsen sairaus , toimistokuluina veloitetaan 50 euroa. Koko maksu peritään mikäli peruutusta ei tehdä lainkaan.

Mikäli henkilö on estynyt tulemasta paikan päälle sairauden tm. ylivoimaisen esteen vuoksi, voi hän lähettää toimipaikastaan toisen henkilön tilalle. Tästä tulee kuitenkin ilmoittaa kirjallisesti etukäteen koulutuksen käytännönjärjestäjälle. Tällöin emme peri peruutusmaksua.

Kehitysvammaliitto pidättää oikeuden tilaisuuden peruuttamiseen esimerkiksi vähäisen osanottajamäärän vuoksi sekä mahdollisiin aikataulu-, puheenvuoro- ja paikkamuutoksiin.

Osallistumismaksu220 €/koko tapahtuma tai 110 euroa/päivä. Hinta sisältää koulutuksen sekä ohjelman mukaiset kahvi- ja ruokatarjoilut.
PaikkakuntaVantaa (kauppakeskus Jumbon yhteydessä)
PaikkaBreak Sokos Hotel Flamingo, Tasetie 8, 01510 Vantaa
JärjestäjäKehitysvammaliitto yhdessä Perhehoitoliiton kanssa

Ilmoittautuminen viimeistään 30.9.2024

Tähdellä (*) merkityt kentät ovat pakollisia.

Ilmoittaudu
Osallistumisajankohta *