Kuva: Risto Musta

Tarjoamme monipuolista koulutusta ajankohtaisista aiheista – mm. seminaareja, neuvottelupäiviä ja konsultointia. Kehitysvammaliiton koulutukset ovat edullisempia jäsenillemme.

Kehitysvammaliiton tapahtumakalenteri jäsenille, kevät 2024 (pdf, 1 Mt)

Tällä hetkellä koulutamme enimmäkseen etänä! Etäkoulutukset mahdollistavat osallistumisesi paikasta huolimatta. Koulutuksemme ovat vuorovaikutuksellisia, ja jokaisella osallistujalla on mahdollisuus osallistua keskusteluihin sekä esittää kysymyksiä.

Saat linkin koulutukseen sähköpostitse. Osallistuminen on helppoa ja vaivatonta. Vastaamme mielellämme kaikkiin kysymyksiin koulutuksiin, etäyhteyksiin ja osallistumiseen liittyen.

Verkkokursseja ja tilauskoulutusta muille kuin jäsenillemme tarjoaa Kehitysvammaliiton 100-prosenttisesti omistama yritys Saavuta Asiantuntijapalvelut Oy.

saavuta.fi

VIELÄ EHDIT MUKAAN: Emotionaalinen kehitysvaihe selittää haastavaa käyttäytymistä

Nuori nainen katsoo ulos ikkunasta.

Ajankohta: 2.5.2024 klo 09:00 - 15:00

Koulutuksessa on vielä tilaa. Mukaan pääset ilmoittautumalla alla olevalla lomakkeella. Ilmoittautuminen sulkeutuu 2.5.

Perehdymme kuinka emotionaalinen kehitysikä vaikuttaa tarpeisiin ja käyttäytymistapoihin. Vammaisilla henkilöillä emotionaalinen kehitys on saattanut viivästyä tai se on toteutunut vain osin, joten haastava käytös saattaa liittyä enemmän emotionaaliseen kehitysikään kuin vamman vaikeusasteeseen. Vammaisen henkilön emotionaalisen kehitysasteen tunteminen auttaa työntekijöitä ymmärtämään hänen ensisijaiset tarpeensa ja kohtaamaan ne. Näin vuorovaikutuksesta tulee helpompaa.

Kohderyhmä: Lähityöntekijät, jotka kohtaavat työssään haastavia tilanteita ja muut aiheesta kiinnostuneet.

Kouluttajat: Prof. dr. Paula Sterkenburg, She is a licensed psychologist/therapist and works at Bartiméus Department of Psychotherapy in Doorn.
Oili Sauna-Aho: FT, neuropsykologian erikoispsykologi, Vaativien vammaispalveluiden päällikkö.

Ohjelma:
09.00 Koulutuspäivän avaus ja orientaatio päivään, Paula Sterkenburg
09.30 Johdanto emotionaalisen kehityksen arvioinnin teoria , Paula Sterkenburg & Oili Sauna-Aho
10.15  tauko
10.30  Emotionaalisen kehityksen vaiheet, Oili Sauna-Aho
11.30  lounastauko
12.30  Haastavan käyttäytymisen ja psyykkiset häiriöt ymmärtäminen emotionaalisen kehityksen näkökulmasta. Oili Sauna-Aho & Paula Sterkenburg
13.30 Miten tukea henkilön emotionaalisia tarpeita arjessa? Paula Sterkenburg
14.30 Kysymyksiä
15.00  Koulutus päättyy

Koulutuksen kieli: Koulutus järjestetään osittain englannin kielellä. Koulutukseen on mahdollista osallistua myös Teams-etäyhteydellä. Parhaan kokemuksen saa kuitenkin tulemalla paikan päälle. Paikkoja on rajoitetusti, joten varaa paikkasi pian.

Tulkkaus
Koulutus tulkataan konsekutiivitulkkauksena englannista suomen kielelle.

Viimeinen ilmoittautumispäivä
Viimeinen virallinen ilmoittautumispäivä on 18.4.

Koulutusinfo

• Mikäli etäkoulutukseen osallistuu samalta koneelta useampi henkilö, jokainen osallistuja ilmoittautuu erikseen tai organisaatio voi ilmoittaa henkilöt ryhmänä.
  • Koulutuksen toteutumisesta tai peruuntumisesta lähetetään vielä erillinen vahvistus sähköpostitse viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen.
  • Virallisen viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen ilmoittautumisia otetaan vastaan mikäli koulutuksessa on tilaa. Huomioitahan kuitenkin, että veloituksetonta peruutusta ei tällöin ole enää mahdollista tehdä.
  • Osallistumismaksu laskutetaan pääsääntöisesti tilaisuuden jälkeen.
  • Paikan päälle osallistujille on tarjolla aamu- ja iltapäiväkahvit pienellä kahvileivällä. Lounas on osallistujille omakustanteinen. Omat eväät voi tuoda mukana.

• koulutuksen sisällöstä: kansalaistoiminnan päällikkö Niina Sillanpää, niina.sillanpaa(at)kvl.fi, puh. 040 775 1411
  • käytännönjärjestäjä: Mirka Oksanen,  jäsenpalveluiden sihteeri, mirka.oksanen(at)kvl.fi, puh. 09 3480 9265

Veloitukseton peruutus voidaan tehdä ennen viimeistä virallista ilmoittautumispäivää. Tämän jälkeen tapahtuneista peruutuksista peritään 50 % koulutuksen osallistumismaksusta.
Jos peruutuksen syynä on oma tai lapsen sairaus, toimistokuluina veloitetaan 50 euroa. Koko maksu peritään mikäli peruutusta ei tehdä lainkaan.

Mikäli henkilö on estynyt osallistumasta sairauden tm. ylivoimaisen esteen vuoksi voi hän lähettää toimipaikastaan toisen henkilön tilalle. Tästä tulee kuitenkin ilmoittaa kirjallisesti etukäteen koulutuksen käytännönjärjestäjälle (mirka.oksanen (at) kvl.fi). Tällöin emme peri peruutusmaksua.
Kehitysvammaliitto pidättää oikeuden tilaisuuden peruuttamiseen esimerkiksi vähäisen osanottajamäärän vuoksi sekä mahdollisiin aikataulu-, puheenvuoro- ja paikkamuutoksiin

OsallistumismaksuKehitysvammaliiton jäsenet 198 euroa/henkilö. Muut osallistujat 220 euroa/henkilö.
Paikkakuntahybridikoulutus, Teams / Espoo
PaikkaKehitysvammaliitto, Linnoitustie 2 B, 02600 Espoo ja Teams-etäyhteys
JärjestäjäKehitysvammaliitto
KouluttajaProf. dr. Paula Sterkenburg, licensed psychologist/therapist and Oili Sauna-Aho: FT, neuropsykologian erikoispsykologi, Vaativien vammaispalveluiden päällikkö

Ilmoittautuminen viimeistään 18.4.2024

Tähdellä (*) merkityt kentät ovat pakollisia.

Ilmoittaudu
Osallistumistapa *