Kuva: Risto Musta

Tarjoamme monipuolista koulutusta ajankohtaisista aiheista – mm. seminaareja, neuvottelupäiviä ja konsultointia. Kehitysvammaliiton koulutukset ovat edullisempia jäsenillemme.

Kehitysvammaliiton tapahtumakalenteri jäsenille, kevät 2024 (pdf, 1 Mt)

Tällä hetkellä koulutamme enimmäkseen etänä! Etäkoulutukset mahdollistavat osallistumisesi paikasta huolimatta. Koulutuksemme ovat vuorovaikutuksellisia, ja jokaisella osallistujalla on mahdollisuus osallistua keskusteluihin sekä esittää kysymyksiä.

Saat linkin koulutukseen sähköpostitse. Osallistuminen on helppoa ja vaivatonta. Vastaamme mielellämme kaikkiin kysymyksiin koulutuksiin, etäyhteyksiin ja osallistumiseen liittyen.

Verkkokursseja ja tilauskoulutusta muille kuin jäsenillemme tarjoaa Kehitysvammaliiton 100-prosenttisesti omistama yritys Saavuta Asiantuntijapalvelut Oy.

saavuta.fi

Porukoissa-hackathon! Ideointikilpailu asumisen ja osallistumisen uudesta tulevaisuudesta

Porukoissa-hackathon

Ajankohdat:
4.10.2018
5.10.2018

Porukoissa-hanke järjestää kaksipäiväisen ideointikilpailun innostavien ihmisten ja yhteisen tekemisen parissa. Samalla kun ideoit joukkueesi kanssa uusia tapoja asua ja olla mukana porukoissa, pääset myös verkostoitumaan ja pitämään hauskaa tapahtuman muiden osallistujien kanssa. Tule mukaan ideoimaan!

Paikkoja on rajoitetusti ja mukaan mahtuu 40 tulevaisuuden tekijää!

Kilpailutehtävä

Kilpailun haasteena on rakentaa ratkaisu, jotta myös kehitysvammaisilla ja muilla tukea tarvitsevilla ihmisillä olisi mahdollisuus

• asua siellä missä muutkin
  • saada ja antaa tukea osallistumiseen
  • kokea iloa tuovia kohtaamisia.

Kilpailun aluksi kuulemme lyhyitä puheenvuoroja ihmisten yhteen saattamisesta. Lisäksi kuulemme henkilöistä, jotka toivovat elämäänsä uusia kohtaamisia ja innostavaa tekemistä.

Joukkueiden tehtävänä on etsiä toiveiden toteutumiseen ratkaisu, joka voi olla mitä vain! Kilpailun aikana joukkueita auttavat valmentajat, jotka kannustavat ja vievät ideoita eteenpäin. Lopuksi joukkueet pitchaavat, eli kertovat ratkaisunsa lyhyesti tuomaristolle.

Voittajajoukkue ja paras idea palkitaan!
Kilpailussa keksityt ratkaisut/ideat ovat kaikkien käytettävissä.

Osallistuminen ja ilmoittautuminen

Osallistumiseen on kaksi tapaa:

1. Voit ilmoittautua mukaan yksin: meillä on sinulle porukka!
  2. Vaihtoehtoisesti voit koota oman joukkueen ja ilmoittautua mukaan kisaan. Keksikää osuva nimi joukkueelle ja ilmoittakaa joukkueen jäsenet samalla lomakkeella.

Ohje joukkueen muodostamiseen:

Joukkueeseen tarvitaan neljä (4) henkilöä. Joukkueissa on

• Rohkea suunnannäyttäjä eli tukea osallistumiseen toivova henkilö, jolla on kehitysvamma tai muu erityinen tuen tarve
  • Villi kortti eli sosiaali- ja terveydenhuoltoalan ulkopuolella työskentelevä ilmapiiri-insinööri
  • Inhimillinen tekijä eli innostava ja uudesti ajatteleva, tukea asumisessaan tarvitsevaa ihmistä lähellä oleva henkilö (omainen, ystävä tai lähityön ammattilainen)
  • Trendinenä eli sote-alan innostava osaaja

Avaa käsiohjelma tästä.

Matkat ja majoitus

Kilpailun päivä- ja iltaohjelma aterioineen on kilpailijoille maksuton. Yöpyminen on omakustanteinen.

Kehitysvammaisille ja muille erityistä tukea tarvitseville osallistujille hanke maksaa tarvittaessa matkaliput junalla tai bussilla. Lisätietoa matkakulujen korvaamisesta saat ilmoittautumislomakkeesta tai soittamalla Susannalle, p. 050 432 9050 tai Lauralle, p. 050 353 7846.

Kouvolan Scandic tarjoaa -10% alennuksen majoituksesta. Varaa majoitus osoitteesta https://www.scandichotels.fi/ ja syötä kohtaan "varauskoodi" asiakasnumero: D000030373, tai soita Scandicin varaus- ja asiakaspalveluun: 0200 81800.

Lisätietoja

Tapahtuman järjestää Porukoissa-hanke, joka on osa Kehitysvammaliiton toimintaa. Hanke toteutetaan vuosina 2018 - 2020 ja sitä rahoittaa STEA.

• Niina Sillanpää, p. 040 775 1411, niina.sillanpaa (ät) kvl.fi
  • Laura Päiväpuro, p. 050 353 7846, laura.paivapuro (ät) kvl.fi
  • Susanna Rieppo, p. 050 432 9050, susanna.rieppo (ät) kvl.fi

Tietosuojaseloste

Voit peruuttaa osallistumisesi ennen viimeistä ilmoittautumispäivää (20.9.2018). Tämän jälkeen tapahtuneista peruutuksista perimme 50 € maksun ruokailukulujen kattamiseksi, ellei syynä ole sairaus (oma tai lapsen, lääkärintodistus tulee esittää).

Mikäli olet estynyt osallistumasta, voit lähettää toisen henkilön tilallesi. Ilmoita tästä kuitenkin sähköpostilla.

Ilmoita peruutukset ja muutokset sähköpostitse: katre.kauhanen (ät) kvl.fi

OsallistumismaksuIlmainen.

Ilmoittautuminen käynnissä nyt!
Huomioithan, että hackathoniin voi ilmoittautua vain kilpailijaksi.
PaikkakuntaKouvola
PaikkaViiraamo. Tekemisen paikka.
Kauppalankatu 4 (Lasipalatsi 2. krs)
JärjestäjäPorukoissa-hanke