Kuva: Pekka Elomaa

Tarjoamme monipuolista koulutusta ajankohtaisista aiheista – mm. seminaareja, neuvottelupäiviä ja konsultointia. Voit myös ladata Kehitysvammaliiton koulutuskalenterin 2019 pdf-muodossa (4 Mt).

Selkokieli verkossa

Ajankohta: 20.11.2019 klo 09:00 - 15:30

Kohderyhmä

Koulutus soveltuu kaikille, jotka tuottavat tekstejä ja muita verkkosisältöjä selkokielen käyttäjille.

Sisältö

Miten tuotat selkokielistä sisältöä verkkosivuille? Miten selkokuva ja -video tukevat ymmärtämistä? Miten rakennat sivustosta helppokäyttöisen? Miten eri vammat ja rajoitteet vaikuttavat verkkosivujen käyttöön ja miten erityistarpeet huomioidaan sivuston suunnittelussa?  Koulutus antaa perustietoa siitä, mitä selkokieli ja saavutettavuus tarkoittavat verkkoympäristössä.

Koulutuksen tavoitteena on tukea selkokielisten sisältöjen suunnittelua ja kehittämistä osallistujien omissa organisaatioissa.

Alustava ohjelma

8.30–9.00 Aamukahvi ja pientä suolaista
9.00–9.15 Koulutuksen avaus ja esittäytyminen
9.15–9.45 Selkokielen kohderyhmät ja tarve
9.45–11.45 Selkokielisen tekstin periaatteet ja pieniä kirjoitusharjoituksia
11.45–12.45 Lounas (omakustanteinen)
12.45–13.45 Verkkosivujen helppokäyttöisyys ja selkokieliset verkkosivut
13.45–14.00 Kahvitauko
14.00–15.15 Verkkosivujen saavutettavuus
15.15–15.30 Kokoavaa keskustelua ja palaute
15.30 Koulutuspäivä päättyy

Viimeinen ilmoittautumispäivä

Viimeinen ilmoittautumispäivä on 6.11.2019

Koulutusinfo

• Koulutuksen toteutumisesta tai peruuntumisesta lähetetään vielä erillinen vahvistus sähköpostitse viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen. Tämä on hyvä huomioida matka- ja majoitusvarauksia tehdessä.
  • Ilmoittautumisia voidaan ottaa vastaan viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen, jos koulutuksessa on tilaa. Huomioitahan kuitenkin, että veloituksetonta peruutusta ei tällöin ole enää mahdollista tehdä.
  • Erikoisruokavalioista: Pystymme etukäteen pyydettäessä huomioimaan yleisimmät ruoka-aineallergiat: vähälaktoosinen, laktoositon, gluteeniton, maidoton.
  • Osallistumismaksu laskutetaan pääsääntöisesti tilaisuuden jälkeen.

Matkat ja majoitus

Osallistujat vastaavat itse matka- ja majoitusjärjestelyistään sekä -kuluistaan.

Sopimushotellinamme toimii Hotelli Helka, joka sijaitsee Helsingin keskustassa (Pohjoinen Rautatiekatu 23, 00100 Helsinki), puh. 09 613 580 tai 0800 169 069, sähköpostiosoite reservations@helka.fi. Ilmoita huonetta varatessa, että olet tulossa Kehitysvammaliiton tilaisuuteen. Näin saat huoneen sopimushinnalla.

Veloitukseton peruutus voidaan tehdä ennen viimeistä virallista ilmoittautumispäivää. Tämän jälkeen tapahtuneista peruutuksista peritään 50 % koulutuksen osallistumismaksusta.

Jos peruutuksen syynä on oma tai lapsen sairaus (kopio lääkärintodistuksesta tulee esittää), toimistokuluina veloitetaan 40 euroa. Koko maksu peritään mikäli peruutusta ei tehdä lainkaan.

Jos henkilö on estynyt tulemasta paikan päälle sairauden tm. ylivoimaisen esteen vuoksi, voi hän lähettää toimipaikastaan toisen henkilön tilalle. Tästä tulee kuitenkin ilmoittaa etukäteen koulutuksen käytännönjärjestäjälle. Tällöin emme peri peruutusmaksua.

Kehitysvammaliitto pidättää oikeuden tilaisuuden peruuttamiseen esimerkiksi vähäisen osanottajamäärän vuoksi sekä mahdollisiin aikataulu-, puheenvuoro- ja paikkamuutoksiin.

Osallistumismaksu 180 €
    Paikkakunta Espoo
    Paikka Linnoitustie 2 B, 02600 ESPOO
    Järjestäjä Selkokeskus ja Papunet