Kuva: Pekka Elomaa

Tarjoamme monipuolista koulutusta ajankohtaisista aiheista – mm. seminaareja, neuvottelupäiviä ja konsultointia. Voit myös ladata Kehitysvammaliiton koulutuskalenterin 2019 pdf-muodossa (4 Mt).

Selkokieli verkossa

Ajankohta: 20.11.2019

Kohderyhmä

Koulutus soveltuu kaikille, jotka tuottavat erilaisia tekstejä selkokielen käyttäjille.

Sisältö

Miten tuotat selkokielistä sisältöä verkkosivuille? Miten selkokuva ja -video tukevat ymmärtämistä? Miten rakennat sivustosta helppokäyttöisen?  Miten eri vammat ja rajoitteet vaikuttavat verkkosivujen käyttöön ja miten erityistarpeet huomioidaan sivuston suunnittelussa?  Koulutus antaa perustietoa siitä, mitä selkokieli ja saavutettavuus tarkoittavat verkkoympäristössä. Koulutuksessa tutustutaan selkokirjoittamisen periaatteisiin sekä saavutettavuuslainsäädäntöön. Koulutuksen tavoitteena on tukea selkokielisten sisältöjen suunnittelua ja kehittämistä osallistujien omissa organisaatioissa.

Viimeinen virallinen ilmoittautumispäivä

Viimeinen virallinen ilmoittautumispäivä on 6.11.2019

Koulutusinfo

• Koulutuksen toteutumisesta tai peruuntumisesta lähetetään vielä erillinen vahvistus sähköpostitse viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen. Tämä on hyvä huomioida matka- ja majoitusvarauksia tehdessä.
  • Virallisen viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen ilmoittautumisia saatetaan ottaa vastaan mikäli koulutuksessa on tilaa. Huomioitahan kuitenkin, että veloituksetonta peruutusta ei tällöin ole enää mahdollista tehdä.
  • Erikoisruokavalioista: Pystymme etukäteen pyydettäessä huomioimaan vain yleisimmät ruoka-aineallergiat: vähälaktoosinen, laktoositon, gluteeniton, maidoton
  • Osallistumismaksu laskutetaan pääsääntöisesti tilaisuuden jälkeen.

Matkat ja majoitus

Osallistujat vastaavat itse matka- ja majoitusjärjestelyistään sekä -kuluistaan.

Sopimushotellinamme toimii Hotelli Helka, joka sijaitsee Helsingin keskustassa (Pohjoinen Rautatiekatu 23. 00100 Helsinki), puh. (09) 613 580 tai 0800 169 069, s-posti reservations@helka.fi. Muistattehan huonetta varatessanne ilmoittaa, että olette tulossa Kehitysvammaliiton tilaisuuteen. Näin teille huomioidaan sopimushintamme.

Veloitukseton peruutus voidaan tehdä ennen viimeistä virallista ilmoittautumispäivää. Tämän jälkeen tapahtuneista peruutuksista peritään 50 % koulutuksen osallistumismaksusta.

Jos peruutuksen syynä on oma tai lapsen sairaus (kopio lääkärintodistuksesta tulee esittää), toimistokuluina veloitetaan 40 euroa. Koko maksu peritään mikäli peruutusta ei tehdä lainkaan.

Mikäli henkilö on estynyt tulemasta paikan päälle sairauden tm. ylivoimaisen esteen vuoksi, voi hän lähettää toimipaikastaan toisen henkilön tilalle. Tästä tulee kuitenkin ilmoittaa kirjallisesti etukäteen koulutuksen käytännönjärjestäjälle. Tällöin emme peri peruutusmaksua.

Kehitysvammaliitto pidättää oikeuden tilaisuuden peruuttamiseen esimerkiksi vähäisen osanottajamäärän vuoksi sekä mahdollisiin aikataulu-, puheenvuoro- ja paikkamuutoksiin.

Osallistumismaksu 180 €/päivä. Hinta sisältää aamu- ja iltapäiväkahvit. Jäsenhinta 162€.
Paikkakunta Espoo
Paikka Linnoitustie 2 B, 02600 ESPOO
Järjestäjä Selkokeskus
Kouluttaja Kehitysvammaliiton Selkokeskuksen asiantuntija

Ilmoittautuminen viimeistään 6.11.2019

13 paikkaa vapaana

Tähdellä (*) merkityt kentät ovat pakollisia.

Tietosuojaseloste