Kuva: Risto Musta

Tarjoamme monipuolista koulutusta ajankohtaisista aiheista – mm. seminaareja, neuvottelupäiviä ja konsultointia. Kehitysvammaliiton koulutukset ovat edullisempia jäsenillemme.

Kehitysvammaliiton tapahtumakalenteri jäsenille, kevät 2024 (pdf, 1 Mt)

Tällä hetkellä koulutamme enimmäkseen etänä! Etäkoulutukset mahdollistavat osallistumisesi paikasta huolimatta. Koulutuksemme ovat vuorovaikutuksellisia, ja jokaisella osallistujalla on mahdollisuus osallistua keskusteluihin sekä esittää kysymyksiä.

Saat linkin koulutukseen sähköpostitse. Osallistuminen on helppoa ja vaivatonta. Vastaamme mielellämme kaikkiin kysymyksiin koulutuksiin, etäyhteyksiin ja osallistumiseen liittyen.

Verkkokursseja ja tilauskoulutusta muille kuin jäsenillemme tarjoaa Kehitysvammaliiton 100-prosenttisesti omistama yritys Saavuta Asiantuntijapalvelut Oy.

saavuta.fi

Vertaisviikonloppu FASD-lasten ja nuorten vanhemmille

Ajankohdat:
18.5.2019
19.5.2019

Paikka: Scandic Siuntio, Lepopirtintie 80, Siuntio

Kohderyhmä: FASD– lasten ja –nuorten sijais- ja adoptiovanhemmat

Sisältö: Vertaistapaamisen tavoitteena on kertoa FASDin ilmenemismuodoista eri ikäkausina ja käydä läpi FASD -lapsen ja –nuoren vanhemmuutta. Viikonlopun aikana kerrotaan saatavilla olevasta avusta, tuesta ja palveluista. Lisäksi paneudutaan siihen, miten vanhempi voi parhaiten auttaa FASD -lasta ja –nuorta. Vanhempien välinen vertaistuki, jaksaminen ja voimaantuminen ovat viikonlopun keskeisiä teemoja.

Ohjelma:
Ohjelmaan pääset tästä.

Matkat ja majoitus:
Osallistujat vastaavat itse matka- ja majoitusjärjestelyistään sekä matkakuluistaan.

Majoituskiintiö:
Scandic Siuntioon on varattu majoituskiintiö aikavälille 18.-19.5.2019 asti. Jokainen osallistuja varaa majoituksen itse kiintiöstämme.

Huonehinnat ovat:
•yhden hengen Standard huone, 70 euroa/huone/yö
•kahden hengen Standard huone, 90 euroa/huone/yö

Luomutuotteita sisältävä aamiainen ja langaton internet sisältyy huonehintaan.

Huonekiintiö on voimassa 3.5.2019 saakka. Tämän päivämäärän jälkeen huoneet vapautuvat automaattisesti takaisin hotellin myyntiin päivän hinnan mukaisesti.

Varaukset voi puhelimitse myyntipalvelusta puh. 0200 81800. Varauksen voi tehdä myös sähköpostilla: siuntio@scandichotels.com

Varaustunnus "KEH170519" tulee ilmoittaa varauksen yhteydessä.
Sisäänkirjautuminen alk. klo 15.00 ja uloskirjautuminen viim. klo 12.00.

Viimeinen virallinen ilmoittautumispäivä:
Viimeinen virallinen ilmoittautumispäivä on 3.5.2019.

Lähestymisohjeet
Lähestymisohjeet löydät tästä linkistä.

Koulutusinfo:

• Koulutuksen toteutumisesta tai peruuntumisesta lähetetään vielä erillinen vahvistus sähköpostitse viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen. Tämä on hyvä huomioida matka- ja majoitusvarauksia tehdessä.
  • Virallisen viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen ilmoittautumisia saatetaan ottaa vastaan mikäli koulutuksessa on tilaa. Huomioitahan kuitenkin, että veloituksetonta peruutusta ei tällöin ole enää mahdollista tehdä.
  • Osallistumismaksu laskutetaan pääsääntöisesti tilaisuuden jälkeen.
  • Kylpylässä on paljon erilaisia hoitoja ja muita aktiviteetteja, jotka kannattaa varata etukäteen. Lisätietoa hotellin wellness-palveluista löytyy hotellin omilta sivuilta osoitteessa: www.scandichotels.fi/hotellit/suomi/siuntio/scandic-siuntio/wellness-scandic-siuntio/day-spa-scandic-siuntio

• Käytännön järjestelyistä: osastosihteeri Mirka Oksanen, P. 09 3480 9265

Veloitukseton peruutus voidaan tehdä ennen viimeistä virallista ilmoittautumispäivää (3.5.2019).
 Jos peruutuksen syynä on oma tai lapsen sairaus (kopio lääkärintodistuksesta tulee esittää), toimistokuluina veloitetaan 40 euroa. Koko maksu peritään mikäli peruutusta ei tehdä lainkaan.

Mikäli henkilö on estynyt tulemasta paikan päälle sairauden tm. ylivoimaisen esteen vuoksi, voi hän lähettää toimipaikastaan toisen henkilön tilalle. Tästä tulee kuitenkin ilmoittaa kirjallisesti etukäteen koulutuksen käytännönjärjestäjälle. Tällöin emme peri peruutusmaksua.

Kehitysvammaliitto pidättää oikeuden tilaisuuden peruuttamiseen esimerkiksi vähäisen osanottajamäärän vuoksi sekä mahdollisiin aikataulu-, puheenvuoro- ja paikkamuutoksiin

OsallistumismaksuFASD Suomi- verkoston jäsenet maksavat ainoastaan majoituksensa (omavastuuosuus)
Osallistumismaksu sisältää koulutuksen lisäksi aamukahvin ja iltapäiväkahvit sekä lounaat.
PaikkakuntaSiuntio
PaikkaScandic Siuntio, Lepopirtintie 80, Siuntio