Kuva: Pekka Elomaa

Tarjoamme monipuolista koulutusta ajankohtaisista aiheista – mm. seminaareja, neuvottelupäiviä ja konsultointia. Voit myös ladata Kehitysvammaliiton koulutuskalenterin 2019 pdf-muodossa (4 Mt).

ALUSTAVA Lakia pähkinänkuoressa

Ajankohta: 19.11.2019

Sisältö:
Vaativa sosiaalityön kenttä edellyttää sote­-ammattilaisilta laaja-alaista lainsäädännön tuntemista. Uuden sosiaalihuoltolain myötä osaamisen vaatimustaso on noussut, kun tavoitteena on kokonaisvaltainen palvelutarpeen arviointi ja yhteensovitetut palvelut. Sovellettavia lakeja on paljon, eikä niiden hallitseminen ole helposti yhdistettävissä perustyöhön.
Koulutuspäivässä juristi Liisa Murto avaa keskeisen lainsäädännön kuten sosiaalihuolto­-, vammaispalvelu-, asiakas-­, valinnanvapaus­- sekä järjestämislakien uusia ja suunnitteilla olevia muutoksia ja niiden vaikutuksia käytännön työhön.

Alustava ohjelma:
Alustava ohjelma lisätään myöhemmin.

Viimeinen virallinen ilmoittautumispäivä
Viimeinen virallinen ilmoittautumispäivä on 29.10.2019.

Koulutusinfo

• Koulutuksen toteutumisesta tai peruuntumisesta lähetetään vielä erillinen vahvistus sähköpostitse viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen. Tämä on hyvä huomioida matka- ja majoitusvarauksia tehdessä.
  • Virallisen viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen ilmoittautumisia saatetaan ottaa vastaan mikäli koulutuksessa on tilaa. Huomioitahan kuitenkin, että veloituksetonta peruutusta ei tällöin ole enää mahdollista tehdä.
  • Osallistumismaksu laskutetaan pääsääntöisesti tilaisuuden jälkeen.

• koulutuksen sisällöstä:kouluttaja Outi Raunetvuo, puh. 045 7733 4494
  • käytännönjärjestäjä: osastosihteeri Mirka Oksanen, puh. 09 3480 9265

Matkat ja majoitus
Osallistujat vastaavat itse matka- ja majoitusjärjestelyistään sekä matkakuluistaan.

Sopimushotellinamme toimii Hotelli Helka, joka sijaitsee Helsingin keskustassa (Pohjoinen Rautatiekatu 23. 00100 Helsinki), puh. (09) 613 580 tai 0800 169 069, s-posti reservations@helka.fi.

Hotelli Helka tarjoaa sopimuskoodin, jolla saatte aina -10 % alennuksen päivän hinnasta, kun teette varaukset suoraan omilta nettisivuiltamme osoitteesta www.hotelhelka.com.

Sopimuskoodi: pinkhelsinki

Veloitukseton peruutus voidaan tehdä ennen viimeistä virallista ilmoittautumispäivää 29.10.2019. Tämän jälkeen tapahtuneista peruutuksista peritään 50 % koulutuksen osallistumismaksusta.
Jos peruutuksen syynä on oma tai lapsen sairaus (kopio lääkärintodistuksesta tulee esittää), toimistokuluina veloitetaan 40 euroa. Koko maksu peritään mikäli peruutusta ei tehdä lainkaan.

Mikäli henkilö on estynyt tulemasta paikan päälle sairauden tm. ylivoimaisen esteen vuoksi, voi hän lähettää toimipaikastaan toisen henkilön tilalle. Tästä tulee kuitenkin ilmoittaa kirjallisesti etukäteen koulutuksen käytännönjärjestäjälle (mirka.oksanen@kvl.fi). Tällöin emme peri peruutusmaksua.

Kehitysvammaliitto pidättää oikeuden tilaisuuden peruuttamiseen esimerkiksi vähäisen osanottajamäärän vuoksi sekä mahdollisiin aikataulu-, puheenvuoro- ja paikkamuutoksiin.

Osallistumismaksu 180 € (Kehitysvammaliiton jäsenhinta 162€)
Paikkakunta Espoo, Leppävaara
Paikka Kehitysvammaliitto ry
Järjestäjä Kehitysvammaliitto

Ilmoittautuminen viimeistään 29.10.2019

Tähdellä (*) merkityt kentät ovat pakollisia.

Tietosuojaseloste