Kuva: Pekka Elomaa

Tarjoamme monipuolista koulutusta ajankohtaisista aiheista – mm. seminaareja, neuvottelupäiviä ja konsultointia. Voit myös ladata Kehitysvammaliiton koulutuskalenterin 2019 pdf-muodossa (4 Mt).

"I have a dream!” - Seminaari unen merkityksestä hyvinvointiin

Herätyskello ja seminaarin nimi

Ajankohta: 12.11.2019

Sisältö:

Unen ja palautumisen mittaaminen erilaisilla älylaitteilla kotioloissa on trendikästä. Unesta puhutaan ja kirjoitetaan paljon. Mitä tiedämme kehitysvammaisten unesta? Miten paljon annamme huomiotamme kehitysvammaisen uneen?
Seminaarissa kuulemme alan asiantuntijoiden puheenvuoroja kehitysvammaisten unihäiriöistä ja niiden hoidosta sekä kuulemme millaista apua unenhuolto voi tarjota. Pysähdymme miettimään voimmeko unenhuollon avulla vaikuttaa kehitysvammaisten henkilöiden hyvinvointiin ja jopa haastavaan käyttäytymiseen.

Tapahtumaan suunnitellaan etäosallistumismahdollisuutta. Mikäli olet kiinnostunut etäosallistumisesta olethan yhteydessä kouluttaja Jonna Salomaahan.

Alustava ohjelma:
9.00  aamukahvi, ilmoittautuminen
9:45  aloitus
10.00 Kehitysvammaisten unihäiriöt ja niiden erityispiirteet
/neurologi Gabriele Sved, Helsingin Uniklinikka
11.00 Kehitysvammaisten unihäiriöiden esiintyvyys ja hoito
/ professori Markku Partinen, Helsingin Uniklinikka
12–13 lounas
13–14:30  Unen tehtävät ja unettomuus – apua unenhuollosta
/ unihoitaja Anne Huutoniemi, Helsingin Uniklinikka
14:30–14:50 iltapäiväkahvi
14:50–15:30 Hyvin nukkuva ohjaaja, hyvin nukkuva asiakas – väheneekö haastava käyttäytyminen/ Jonna Salomaa, Kehitysvammaliitto
15:30–15:45 Päivän yhteenveto

Viimeinen virallinen ilmoittautumispäivä
Viimeinen virallinen ilmoittautumispäivä on 28.10.

Koulutusinfo

• Koulutuksen toteutumisesta tai peruuntumisesta lähetetään vielä erillinen vahvistus sähköpostitse viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen. Tämä on hyvä huomioida matka- ja majoitusvarauksia tehdessä.
  • Virallisen viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen ilmoittautumisia saatetaan ottaa vastaan mikäli koulutuksessa on tilaa. Huomioitahan kuitenkin, että veloituksetonta peruutusta ei tällöin ole enää mahdollista tehdä.
  • Osallistumismaksu laskutetaan pääsääntöisesti tilaisuuden jälkeen.

Matkat ja majoitus
Osallistujat vastaavat itse matka- ja majoitusjärjestelyistään sekä matkakuluistaan.

Oheisesta linkistä pääset Paasitornin saapumisohjeisiin: www.paasitorni.fi/yhteystiedot/saapuminen/

Sopimushotellinamme toimii Hotelli Helka, joka sijaitsee Helsingin keskustassa (Pohjoinen Rautatiekatu 23. 00100 Helsinki), puh. (09) 613 580 tai 0800 169 069, s-posti reservations@helka.fi.

Hotelli Helka tarjoaa sopimuskoodin, jolla saatte aina -10 % alennuksen päivän hinnasta, kun teette varaukset suoraan omilta nettisivuiltamme osoitteesta www.hotelhelka.com.

Sopimuskoodi: pinkhelsinki

Veloitukseton peruutus voidaan tehdä ennen viimeistä virallista ilmoittautumispäivää 28.10.2019. Tämän jälkeen tapahtuneista peruutuksista peritään 50 % koulutuksen osallistumismaksusta.
Jos peruutuksen syynä on oma tai lapsen sairaus (kopio lääkärintodistuksesta tulee esittää), toimistokuluina veloitetaan 40 euroa. Koko maksu peritään mikäli peruutusta ei tehdä lainkaan.

Mikäli henkilö on estynyt tulemasta paikan päälle sairauden tm. ylivoimaisen esteen vuoksi, voi hän lähettää toimipaikastaan toisen henkilön tilalle. Tästä tulee kuitenkin ilmoittaa kirjallisesti etukäteen koulutuksen käytännönjärjestäjälle (mirka.oksanen@kvl.fi). Tällöin emme peri peruutusmaksua.

Kehitysvammaliitto pidättää oikeuden tilaisuuden peruuttamiseen esimerkiksi vähäisen osanottajamäärän vuoksi sekä mahdollisiin aikataulu-, puheenvuoro- ja paikkamuutoksiin.

Osallistumismaksu Kokonaishinta on 195€. Kehitysvammaliiton jäsenhinta 175€ (ALV 0%).
Paikkakunta Helsinki
Paikka Helsinki Congress Paasitorni, Paasivuorenkatu 5 A, 00530 Helsinki
Järjestäjä Kehitysvammaliitto
Kouluttaja neurologi Gabriele Sved, Helsingin Uniklinikka, professori Markku Partinen, Helsingin Uniklinikka, unihoitaja Anne Huutoniemi

Ilmoittautuminen viimeistään 28.10.2019

Tähdellä (*) merkityt kentät ovat pakollisia.

Tietosuojaseloste