Kuva: Pekka Elomaa

Tarjoamme monipuolista koulutusta ajankohtaisista aiheista – mm. seminaareja, neuvottelupäiviä ja konsultointia. Kehitysvammaliiton koulutukset ovat edullisempia jäsenillemme.

Kehitysvammaliitto kouluttaa – Syksy 2020 -esite (pdf, 156 kt)

Koronavirustartuntojen ehkäisemiseksi osa koulutustilaisuuksista on muutettu webinaareiksi ja osaan on mahdollista osallistua etäyhteydellä. Koulutuksia on myös peruutettu ja siirretty myöhempään ajankohtaan. Pahoittelemme muutoksista aiheutuvaa haittaa. Päätöksemme perustuu haluumme toimia vastuullisesti ja vähentää riskiä koronaviruksen leviämisestä.

Voimauttavan vuorovaikutuksen perusteet

Ajankohta: 19.11.2020 klo 10:00 - 16:00

Voimauttava vuorovaikutus (Intensive Interaction) on toimintatapa, joka tukee vaikeasti kehitysvammaisen ja/tai autismikirjon ihmisen vuorovaikutusta ja parantaa hänen elämän laatuaan. Koulutuksessa käsitellään mm. kommunikoinnin perustaa, voimauttavan vuorovaikutuksen periaatteita ja toimintatavan toteuttamista arjessa.

Ohjelma:
09.30 Aamukahvi
10.00 Mitä on Voimauttava vuorovaikutus:
- Miksi Voimauttavaa vuorovaikutusta tarvitaan?
- Miten Voimauttavaa vuorovaikutusta tehdään?
12.00 Lounas (omakustanteinen)
13.00 Miten Voimauttavaa vuorovaikutusta tehdään? jatkuu, Voimauttavan vuorovaikutuksen prosessi
14.30 Kahvitauko
14.45 Näkökulmia Voimauttavaan vuorovaikutukseen, Voimauttava vuorovaikutus käyttöön
16.00 Koulutus päättyy

Tiedustelut järjestelyistä:
tikoteekki(at)kvl.fi tai 09-3480 9223 (osastosihteeri Marjo Timonen)

Tiedustelut sisällöistä:
kaisa.martikainen(at)kvl.fi tai 09-3480 9362
tai puh. 09-3480 9370 (Tikoteekin toimisto)

Lisätietoa Intensive Interaction/voimauttava vuorovaikutus -toimintatavasta

Tutustu Tikoteekin muuhun koulutustarjontaan (www.tikoteekki.fi)

Koulutuksen toteutumisesta tai peruuntumisesta lähetetään vielä erillinen vahvistus sähköpostitse viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen. Tämä on hyvä huomioida matka- ja majoitusvarauksia tehdessä.

Virallisen viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen ilmoittautumisia saatetaan ottaa vastaan mikäli koulutuksessa on tilaa.

Pystymme etukäteen pyydettäessä huomioimaan yleisimmät ruoka-aineallergiat: vähälaktoosinen, laktoositon, gluteeniton, maidoton.

Osallistumismaksu laskutetaan pääsääntöisesti tilaisuuden jälkeen.

Veloitukseton peruutus voidaan tehdä ennen viimeistä virallista ilmoittautumispäivää. Tämän jälkeen tapahtuneista peruutuksista peritään 50 % koulutuksen osallistumismaksusta. Jos peruutuksen syynä on oma tai lapsen sairaus (kopio lääkärintodistuksesta tulee esittää), toimistokuluina veloitetaan 40 euroa. Koko maksu peritään mikäli peruutusta ei tehdä lainkaan.

Mikäli henkilö on estynyt tulemasta paikan päälle sairauden tm. ylivoimaisen esteen vuoksi, voi hän lähettää toimipaikastaan toisen henkilön tilalle. Tästä tulee kuitenkin ilmoittaa kirjallisesti etukäteen koulutuksen käytännönjärjestäjälle. Tällöin emme peri peruutusmaksua.

Kehitysvammaliitto pidättää oikeuden tilaisuuden peruuttamiseen esimerkiksi vähäisen osanottajamäärän vuoksi sekä mahdollisiin aikataulu-, puheenvuoro- ja paikkamuutoksiin.

Osallistumismaksu Kehitysvammaliiton jäsenet 162€ (Muut osallistujat 180€)
Paikkakunta Espoo
Paikka Kehitysvammaliitto, Linnoitustie 2 B, 02600 Espoo HUOM! Koronatilanteesta riippuen koulutus saatetaan muuttaa webinaariksi.
Järjestäjä Tikoteekki
Kouluttaja Voimauttavan vuorovaikutuksen koordinaattori Katja Burakoff

Ilmoittautuminen viimeistään 5.11.2020

Tähdellä (*) merkityt kentät ovat pakollisia.

Tietosuojaseloste