Kuva: Pekka Elomaa

Tarjoamme monipuolista koulutusta ajankohtaisista aiheista – mm. seminaareja, neuvottelupäiviä ja konsultointia. Kehitysvammaliiton koulutukset ovat edullisempia jäsenillemme.

Kehitysvammaliitto kouluttaa – Syksy 2020 -esite (pdf, 156 kt)

Koronavirustartuntojen ehkäisemiseksi osa koulutustilaisuuksista on muutettu webinaareiksi ja osaan on mahdollista osallistua etäyhteydellä. Koulutuksia on myös peruutettu ja siirretty myöhempään ajankohtaan. Pahoittelemme muutoksista aiheutuvaa haittaa. Päätöksemme perustuu haluumme toimia vastuullisesti ja vähentää riskiä koronaviruksen leviämisestä.

Voimauttavan vuorovaikutuksen syventävä koulutus -webinaari

Ajankohdat:
27.10.2020 13:00 - 16:00
17.11.2020 13:00 - 16:00
15.12.2020 13:00 - 16:00
12.1.2021 13:00 - 16:00

Oletko osallistunut Voimauttavan vuorovaikutuksen peruskoulutukseen? Oletko sosiaali-, terveys- tai opetusalan ammattilainen ja haluat syventää taitojasi ja saada lisää varmuutta Voimauttavan vuorovaikutuksen toteuttamiseen?

Voimauttavan vuorovaikutuksen syventävä koulutus

• toteutuu viiden osallistujan pienryhmässä.
  • kestää viisi kuukautta.
  • sisältää ennakkotehtävän.
  • neljä videopohjaista ohjausta hyödyntävää puolen päivän webinaaria, jossa osallistujat näyttävät kuvaamiaan vuorovaikutusvideoita jakamalla oman tietokoneensa näyttöä
  • sisältää käytännön harjoittelun Voimauttavasta vuorovaikutuksesta hyötyvän ihmisen kanssa.

Koulutuksen käytyäsi tunnistat, mitä kommunikoinnin perustan taitoja puhevammainen ihminen harjoittelee ja osaat

• olla Voimauttava vuorovaikutuskumppani siten, että toteutat Voimauttavan vuorovaikutuksen periaatteita.
  • tunnistaa, nimetä ja pohtia omia ja muiden ammattilaisten Voimauttavan vuorovaikutuksen taitoja.
  • tallentaa ja kirjata molempien Voimauttavan vuorovaikutuksen osapuolten edistymistä.

Koulutus pohjautuu

• voimavaralähtöisyyteen
  • sensitiiviseen kumppanuuteen
  • kokemukselliseen oppimiseen
  • myönteiseen ja tasavertaiseen työskentelytapaan
  • yhdessä oivaltamiseen

Tiedustelut järjestelyistä:
tikoteekki(at)kvl.fi tai 09-3480 9223 (osastosihteeri Marjo Timonen)

Tiedustelut sisällöistä:
kaisa.martikainen@kvl.fi

Lisätietoa Intensive Interaction/voimauttava vuorovaikutus -toimintatavasta

Tiedot kaikista Tikoteekin koulutuksista (www.tikoteekki.fi)

Koulutuksen toteutumisesta tai peruuntumisesta lähetetään vielä erillinen vahvistus sähköpostitse viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen.

Virallisen viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen ilmoittautumisia saatetaan ottaa vastaan mikäli koulutuksessa on tilaa.

Osallistumismaksu laskutetaan pääsääntöisesti tilaisuuden jälkeen.

Veloitukseton peruutus voidaan tehdä ennen viimeistä virallista ilmoittautumispäivää. Tämän jälkeen tapahtuneista peruutuksista peritään 50 % koulutuksen osallistumismaksusta. Jos peruutuksen syynä on oma tai lapsen sairaus (kopio lääkärintodistuksesta tulee esittää), toimistokuluina veloitetaan 40 euroa. Koko maksu peritään mikäli peruutusta ei tehdä lainkaan.

Mikäli henkilö on estynyt osallistumaan sairauden tm. ylivoimaisen esteen vuoksi, toimipaikasta voi osallistua toinen henkilö. Tästä tulee kuitenkin ilmoittaa kirjallisesti etukäteen koulutuksen käytännönjärjestäjälle. Tällöin emme peri peruutusmaksua.

Kehitysvammaliitto pidättää oikeuden tilaisuuden peruuttamiseen esimerkiksi vähäisen osanottajamäärän vuoksi sekä mahdollisiin aikataulu-, puheenvuoro- ja paikkamuutoksiin.

Osallistumismaksu Kehitysvammaliiton jäsenet 792€ (Muut osallistujat 880€)
Paikkakunta webinaari
Järjestäjä Tikoteekki
Kouluttaja Voimauttavan vuorovaikutuksen koordinaattori Katja Burakoff

Ilmoittautuminen viimeistään 29.9.2020

3 paikkaa vapaana

Tähdellä (*) merkityt kentät ovat pakollisia.

Tietosuojaseloste