Kuva: Pekka Elomaa

Tarjoamme monipuolista koulutusta ajankohtaisista aiheista – mm. seminaareja, neuvottelupäiviä ja konsultointia.

Kehitysvammaliiton koulutukset ovat edullisempia jäsenillemme.

Epilepsia ja kehitysvammaisuus

Ajankohta: 28.4.2020

Sisältö: Koulutuspäivä sisältää perusasioita epilepsiasta ja sen hoidosta. Neurologian erikoislääkäri, dosentti Eeva-Leena Metsähonkala luennoi aiheesta. Epilepsialiiton asiantuntija kertoo toimintakyvyn haasteisiin liittyvistä asioista sekä avaa näkökulmia erilaisiin arjessa toimiviin toimintakykyä ylläpitäviin ratkaisuihin. Koulutuspäivän iltapäivässä on ryhmätyöskentelyä, jossa käsitellään osallistujien ennakkoon lähettämiä tapausesimerkkejä aiheesta

Ohjelma:
9.00 Ilmoittautuminen ja aamukahvia.
9.30 Koulutuspäivän avaus Outi Raunetvuo, Kehitysvammaliitto
9.45 Epilepsia ei ole yksi sairaus
-    yleistä epilepsiasta
-    epilepsian hyvän hoidon kulmakiviä
Erikoislääkäri, dosentti Liisa Metsähonkala, HUS

12.00 Lounastauko (omakustanteinen)
13.00 Epilepsian vaikutus toimintakykyyn
Kuntoutusohjaaja Marja Nylén, Epilepsialiitto
13:45 Tapausesimerkkien käsittely
14.00 Kahvia tarjolla työskentelyn lomassa
14.15 Työskentely jatkuu
14.45 Ryhmätyöskentelyn purku
15.30 Päivä päättyy

Ennakkotehtävä:
Kirjaa ylös lyhyesti jokin arjen tilanne tai kysymys, joka aiheuttaa haastetta / ongelmaa työssäsi / työyhteisössäsi epilepsiaa sairastavan kehitysvammaisen kanssa.
Lähetä kysymyksesi etukäteen sähköpostilla viimeistään 10.3. mennessä outi.raunetvuo@kvl.fi

Viimeinen virallinen ilmoittautumispäivä
Viimeinen virallinen ilmoittautumispäivä on 14.4.2020.

Info

• Koulutuksen toteutumisesta tai peruuntumisesta lähetetään vielä erillinen vahvistus sähköpostitse viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen. Tämä on hyvä huomioida matka- ja majoitusvarauksia tehdessä.
  • Virallisen viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen ilmoittautumisia saatetaan ottaa vastaan mikäli koulutuksessa on tilaa.

Matkat ja majoitus
Osallistujat vastaavat itse matka- ja majoitusjärjestelyistään sekä matkakuluistaan.

• koulutuksen sisällöstä: Outi Raunetvuo outi.raunetvuo@kvl.fi 045 7733 4494
  • käytännönjärjestelyistä: osastosihteeri Mirka Oksanen, mirka.oksanen(at)kvl.fi, p. 09 3480 9265

Veloitukseton peruutus voidaan tehdä ennen viimeistä virallista ilmoittautumispäivää. Tämän jälkeen tapahtuneista peruutuksista peritään 50 % koulutuksen osallistumismaksusta.
Jos peruutuksen syynä on oma tai lapsen sairaus (kopio lääkärintodistuksesta tulee esittää), toimistokuluina veloitetaan 40 euroa. Koko maksu peritään mikäli peruutusta ei tehdä lainkaan.

Mikäli henkilö on estynyt tulemasta paikan päälle sairauden tm. ylivoimaisen esteen vuoksi, voi hän lähettää toimipaikastaan toisen henkilön tilalle. Tästä tulee kuitenkin ilmoittaa kirjallisesti etukäteen koulutuksen käytännönjärjestäjälle (mirka.oksanen@kvl.fi). Tällöin emme peri peruutusmaksua.

Kehitysvammaliitto pidättää oikeuden tilaisuuden peruuttamiseen esimerkiksi vähäisen osanottajamäärän vuoksi sekä mahdollisiin aikataulu-, puheenvuoro- ja paikkamuutoksiin.

Osallistumismaksu Kehitysvammaliiton jäsenet 162€ (Muut osallistujat 180€).
Paikkakunta Espoo, Leppävaara
Paikka Kehitysvammaliitto, Linnoitustie 2 B, 02600 Espoo
Kouluttaja Neurologian erikoislääkäri, dosentti Eeva-Leena Metsähonkala sekä Epilepsialiiton asiantuntija

Ilmoittautuminen viimeistään 14.4.2020

Tähdellä (*) merkityt kentät ovat pakollisia.

Tietosuojaseloste