Kuva: Pekka Elomaa

Tarjoamme monipuolista koulutusta ajankohtaisista aiheista – mm. seminaareja, neuvottelupäiviä ja konsultointia.

Kehitysvammaliiton koulutukset ovat edullisempia jäsenillemme.

Konflikteista yhteistyöhön

Ajankohta: 11.5.2020

Sisältö: Erilaiset konfliktit ja käyttäytymiseen liittyvät ongelmat haittaavat elämää. Ruotsalainen psykologi Bo Hejlskov Elvén puhuu, miten vähäeleiseen kohtaamiseen perustuva suhtautumistapa ja toimintatavat muuttavat haastavia tilanteita. Tärkeässä roolissa ovat myös vaatimusten sopeuttaminen ja konfliktien hallinta. Koulutuksessa saat konkreettisia ehdotuksia tilanteisiin, joissa konflikti on jo meneillään, sekä lähteitä ja vinkkejä, jotka syventävät osaamista.
Psykologi Bo Hejlskov Elvén on arvostettu ja suosittu kouluttaja Euroopassa. Hän on pitkään kouluttanut ja ohjannut työntekijöitä, miten toimia ongelmallisen käyttäytymisen kanssa. Elvén on kirjoittanut aiheesta useita kirjoja ja on suosittu luennoitsija.

Alustava ohjelma:
9.-10.00    Aamupalaa tarjolla.
9.-10.00    Ilmoittautuminen alkaa
10.00    Mitä on haastava käyttäytyminen yksilön ja ympäristön näkökulmasta?
    Miten haastavaan käyttäytymiseen voidaan vaikuttaa?
-    Teoriaa ja tutkimustietoa haastavasta käyttäytymisestä
-    Alhaisen vireystason merkitys henkilön käyttäytymisessä ja kohtaamisessa
-    Ei-konfrontoiva lähestymistapa
12.00    Lounas
13.00    Haastavan käyttäytymisen ennaltaehkäisy ja vähentäminen
-    Miten haastavaa käyttäytymistä voi hallita ja miten tukea vammaista
-    henkilöä haastavissa tilanteissa?
    Käytännön toimintatapoja ja periaatteita.
-    miten henkilön omat kyvyt ja voimavarat saadaan käyttöön?
-    miten minimoida voiman käyttöä arjen tilanteissa?
13.45-14.15    Kahvitauko
15.30    Päivän ohjelma päättyy.

Viimeinen virallinen ilmoittautumispäivä
Viimeinen virallinen ilmoittautumispäivä on 20.4.2020.

Info

• Koulutuksen toteutumisesta tai peruuntumisesta lähetetään vielä erillinen vahvistus sähköpostitse viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen. Tämä on hyvä huomioida matka- ja majoitusvarauksia tehdessä.
  • Virallisen viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen ilmoittautumisia saatetaan ottaa vastaan mikäli koulutuksessa on tilaa.

Matkat ja majoitus
Osallistujat vastaavat itse matka- ja majoitusjärjestelyistään sekä matkakuluistaan.

• koulutuksen sisällöstä: kouluttaja Outi Raunetvuo Kehitysvammaliitto ry outi.raunetvuo@kvl.fi 045 7733 4494
  • käytännönjärjestelyistä: osastosihteeri Mirka Oksanen, mirka.oksanen(at)kvl.fi, p. 09 3480 9265

Bo Helskov Elvénin aikaisempien koulutusten koulutuspalautetta:
"Kokonaisuus oli varsin kiehtova, mukaansa tempaava ja kiinnostusta herättävä! Pidin teorian ja käytännön käsikkäin kulkemista esimerkein valaistuna hyvänä jäsentelynä!" "Sain tukea omille ajatuksille asioista ja toimintatavoilleni." "Oli kiinnostavaa kuulla luennoitsijan ajatuksia ja kokemuksia autisminkirjon asiakkaiden kanssa toimimisesta"

Veloitukseton peruutus voidaan tehdä ennen viimeistä virallista ilmoittautumispäivää. Tämän jälkeen tapahtuneista peruutuksista peritään 50 % koulutuksen osallistumismaksusta.
Jos peruutuksen syynä on oma tai lapsen sairaus (kopio lääkärintodistuksesta tulee esittää), toimistokuluina veloitetaan 40 euroa. Koko maksu peritään mikäli peruutusta ei tehdä lainkaan.

Mikäli henkilö on estynyt tulemasta paikan päälle sairauden tm. ylivoimaisen esteen vuoksi, voi hän lähettää toimipaikastaan toisen henkilön tilalle. Tästä tulee kuitenkin ilmoittaa kirjallisesti etukäteen koulutuksen käytännönjärjestäjälle (mirka.oksanen@kvl.fi). Tällöin emme peri peruutusmaksua.

Kehitysvammaliitto pidättää oikeuden tilaisuuden peruuttamiseen esimerkiksi vähäisen osanottajamäärän vuoksi sekä mahdollisiin aikataulu-, puheenvuoro- ja paikkamuutoksiin.

Osallistumismaksu Kehitysvammaliiton jäsenhinta 180€ muille 200€
Paikkakunta Helsinki
Kouluttaja Psykologi Bo Hejlskov Elvén

Ilmoittautuminen viimeistään 20.4.2020

Tähdellä (*) merkityt kentät ovat pakollisia.

Tietosuojaseloste