Kuva: Risto Musta

Tarjoamme monipuolista koulutusta ajankohtaisista aiheista – mm. seminaareja, neuvottelupäiviä ja konsultointia. Kehitysvammaliiton koulutukset ovat edullisempia jäsenillemme.

Kehitysvammaliiton tapahtumakalenteri jäsenille, kevät 2024 (pdf, 1 Mt)

Tällä hetkellä koulutamme enimmäkseen etänä! Etäkoulutukset mahdollistavat osallistumisesi paikasta huolimatta. Koulutuksemme ovat vuorovaikutuksellisia, ja jokaisella osallistujalla on mahdollisuus osallistua keskusteluihin sekä esittää kysymyksiä.

Saat linkin koulutukseen sähköpostitse. Osallistuminen on helppoa ja vaivatonta. Vastaamme mielellämme kaikkiin kysymyksiin koulutuksiin, etäyhteyksiin ja osallistumiseen liittyen.

Verkkokursseja ja tilauskoulutusta muille kuin jäsenillemme tarjoaa Kehitysvammaliiton 100-prosenttisesti omistama yritys Saavuta Asiantuntijapalvelut Oy.

saavuta.fi

PERUUTETTTU Hämmennys, viha, ahdistus - Konflikteista yhteistyöhön

Hämmennys, viha, ahdistus - Konflikteista yhteistyöhön

Ajankohta: 11.5.2020

Valitettavasti joudumme peruuttamaan tämän koulutuksen. Ilmoitamme myöhemmin korvaavasta koulutuksesta, joten pidä silmällä sivujamme. Pahoittelemme peruutuksesta aiheutunutta haittaa.

Erilaiset konfliktit ja käyttäytymiseen liittyvät ongelmat haittaavat elämää. Ruotsalainen psykologi Bo Hejlskov Elvén puhuu, miten vähäeleiseen kohtaamiseen perustuva suhtautumistapa ja toimintatavat muuttavat haastavia tilanteita. Tärkeässä roolissa ovat myös vaatimusten sopeuttaminen ja konfliktien hallinta. Koulutuksessa saat konkreettisia ehdotuksia tilanteisiin, joissa konflikti on jo meneillään, sekä lähteitä ja vinkkejä, jotka syventävät osaamista.
Psykologi Bo Hejlskov Elvén on arvostettu ja suosittu kouluttaja Euroopassa. Hän on pitkään kouluttanut ja ohjannut työntekijöitä, miten toimia ongelmallisen käyttäytymisen kanssa. Elvén on kirjoittanut aiheesta useita kirjoja ja on suosittu luennoitsija.

Alustava ohjelma:
9.-10.00    Aamupalaa tarjolla.
9.-10.00    Ilmoittautuminen alkaa
10.00    Mitä on haastava käyttäytyminen yksilön ja ympäristön näkökulmasta?
    Miten haastavaan käyttäytymiseen voidaan vaikuttaa?
-    Teoriaa ja tutkimustietoa haastavasta käyttäytymisestä
-    Alhaisen vireystason merkitys henkilön käyttäytymisessä ja kohtaamisessa
-    Ei-konfrontoiva lähestymistapa
12.00    Lounas
13.00    Haastavan käyttäytymisen ennaltaehkäisy ja vähentäminen
-    Miten haastavaa käyttäytymistä voi hallita ja miten tukea vammaista
-    henkilöä haastavissa tilanteissa?
    Käytännön toimintatapoja ja periaatteita.
-    miten henkilön omat kyvyt ja voimavarat saadaan käyttöön?
-    miten minimoida voiman käyttöä arjen tilanteissa?
13.45-14.15    Kahvitauko
15.30    Päivän ohjelma päättyy.

Viimeinen virallinen ilmoittautumispäivä:
Viimeinen virallinen ilmoittautumispäivä on 20.4.2020.

Etäyhteys:
Seminaariin on mahdollista osallistua myös etäyhteydellä. Seminaari tulkataan ruotsista suomeksi myös etäyhteydellä osallistuville.

Info:

• Koulutuksen toteutumisesta tai peruuntumisesta lähetetään vielä erillinen vahvistus sähköpostitse viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen. Tämä on hyvä huomioida matka- ja majoitusvarauksia tehdessä.
  • Virallisen viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen ilmoittautumisia saatetaan ottaa vastaan mikäli koulutuksessa on tilaa.
  • Ryhmäalennukset: 4-10 osallistujaa samasta organisaatiosta on oikeutettu 15% alennukseen kokonaishinnasta, 11-30 osallistujaa samasta organisaatiosta 20% kokonaishinnasta, 31-50 osallistujaa 25% samasta organisaatiosta

Matkat ja majoitus
Osallistujat vastaavat itse matka- ja majoitusjärjestelyistään sekä matkakuluistaan.

• Helsingin keskustahotelli: Sopimushotellinamme toimii Hotelli Helka, Pohjoinen Rautatiekatu 23, 00100 HELSINKI, puh. (09) 613 580 tai 0800 169 069, s-posti reservations@helka.fiwww.hotelhelka.com . Hotelli Helkan sopimuskäytäntö: Hotelli Helka tarjoaa sopimushinnan sijaan ns. sopimuskoodin, jolla saatte aina -10 % alennuksen päivän hinnasta, kun teette varaukset suoraan omilta nettisivuiltamme osoitteesta www.hotelhelka.com . Sopimuskoodi: pinkhelsinki

Lisätietoa:

• koulutuksen sisällöstä: kouluttaja Outi Raunetvuo Kehitysvammaliitto ry outi.raunetvuo@kvl.fi 045 7733 4494
  • käytännönjärjestelyistä: osastosihteeri Mirka Oksanen, mirka.oksanen(at)kvl.fi, p. 09 3480 9265

Bo Helskov Elvénin aikaisempien koulutusten koulutuspalautetta:
"Kokonaisuus oli varsin kiehtova, mukaansa tempaava ja kiinnostusta herättävä! Pidin teorian ja käytännön käsikkäin kulkemista esimerkein valaistuna hyvänä jäsentelynä!" "Sain tukea omille ajatuksille asioista ja toimintatavoilleni." "Oli kiinnostavaa kuulla luennoitsijan ajatuksia ja kokemuksia autisminkirjon asiakkaiden kanssa toimimisesta"

Veloitukseton peruutus voidaan tehdä ennen viimeistä virallista ilmoittautumispäivää. Tämän jälkeen tapahtuneista peruutuksista peritään 50 % koulutuksen osallistumismaksusta.
Jos peruutuksen syynä on oma tai lapsen sairaus (kopio lääkärintodistuksesta tulee esittää), toimistokuluina veloitetaan 40 euroa. Koko maksu peritään mikäli peruutusta ei tehdä lainkaan.

Mikäli henkilö on estynyt tulemasta paikan päälle sairauden tm. ylivoimaisen esteen vuoksi, voi hän lähettää toimipaikastaan toisen henkilön tilalle. Tästä tulee kuitenkin ilmoittaa kirjallisesti etukäteen koulutuksen käytännönjärjestäjälle (mirka.oksanen@kvl.fi). Tällöin emme peri peruutusmaksua.

Kehitysvammaliitto pidättää oikeuden tilaisuuden peruuttamiseen esimerkiksi vähäisen osanottajamäärän vuoksi sekä mahdollisiin aikataulu-, puheenvuoro- ja paikkamuutoksiin.

OsallistumismaksuKehitysvammaliiton jäsenhinta 180€ (muille 200€). Eläkeläisten ja päätoimisten opiskelijoiden osallistumismaksu on 80€. Organisaatiot ovat oikeutettuja ryhmäalennukseen mikäli vähintään 4 osallistujaa osallistuu samasta organisaatiosta. Katso lisätietoa ryhmäalennuksista Info-otsakkeen kohdalta.
PaikkakuntaHelsinki
PaikkaHelsinki Congress Paasitorni, Paasivuorenkatu 5 A, 00530 Helsinki