Kuva: Pekka Elomaa

Tarjoamme monipuolista koulutusta ajankohtaisista aiheista – mm. seminaareja, neuvottelupäiviä ja konsultointia.

Kehitysvammaliiton koulutukset ovat edullisempia jäsenillemme.

Seminaari unen merkityksestä hyvinvointiin

Ajankohta: 23.4.2020 klo 09:30 - 16:00

Unen ja palautumisen mittaaminen erilaisilla älylaitteilla kotioloissa on trendikästä. Unesta puhutaan ja kirjoitetaan paljon. Mitä tiedämme kehitysvammaisten unesta? Miten paljon annamme huomiotamme kehitysvammaisen uneen?
Seminaarissa kuulemme alan asiantuntijoiden puheenvuoroja kehitysvammaisten unihäiriöistä ja niiden hoidosta sekä kuulemme millaista apua unenhuolto voi tarjota. Pysähdymme miettimään voimmeko unenhuollon avulla vaikuttaa kehitysvammaisten henkilöiden hyvinvointiin ja jopa haastavaan käyttäytymiseen.

Viimeinen virallinen ilmoittautumispäivä
Viimeinen virallinen ilmoittautumispäivä on 9.4.2010.

Alustava ohjelma:
09.30 aamukahvi
09.45 aloitus
10.00 Kehitysvammaisten unihäiriöt ja niiden erityispiirteet (professori Markku Partinen, Helsingin Uniklinikka)
11.30 lounas (omakustanteinen)
12.30 Kehitysvammaisten unihäiriöiden esiintyvyys ja hoito (professori Markku Partinen, Helsingin Uniklinikka)
14.00 iltapäiväkahvi
14.30 Unen tehtävät ja unettomuus – apua unenhuollosta (unihoitaja Anne Huutoniemi, Helsingin Uniklinikka)
15.30 päivän yhteenveto ja palaute
16.00 päivä päättyy

Koulutusinfo
Koulutuksen toteutumisesta tai peruuntumisesta lähetetään vielä erillinen vahvistus sähköpostitse viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen. Tämä on hyvä huomioida matka- ja majoitusvarauksia tehdessä.
Virallisen viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen ilmoittautumisia saatetaan ottaa vastaan mikäli koulutuksessa on tilaa. Huomioitahan kuitenkin, että veloituksetonta peruutusta ei tällöin ole enää mahdollista tehdä.
Osallistumismaksu laskutetaan pääsääntöisesti tilaisuuden jälkeen.

Matkat ja majoitus
Osallistujat vastaavat itse matka- ja majoitusjärjestelyistään sekä matkakuluistaan.

Leppävaaran hotellivaihtoehtoja: www.visitespoo.fi/fi/kohteet-ja-palvelut/majoitu/hotellit/?a=leppavaara
Helsingin keskustahotelli: Sopimushotellinamme toimii Hotelli Helka, Pohjoinen Rautatiekatu 23, 00100 HELSINKI, puh. (09) 613 580 tai 0800 169 069, s-posti reservations@helka.fi, www.hotelhelka.com . Hotelli Helkan sopimuskäytäntö: Hotelli Helka tarjoaa sopimushinnan sijaan ns. sopimuskoodin, jolla saatte aina -10 % alennuksen päivän hinnasta, kun teette varaukset suoraan omilta nettisivuiltamme osoitteesta www.hotelhelka.com . Sopimuskoodi: pinkhelsinki

Lisätietoa:

• koulutuksen sisällöstä:kouluttaja Outi Raunetvuo, puh. 045 7733 4494
  • käytännönjärjestäjä: osastosihteeri Mirka Oksanen, puh. 09 3480 9265

Veloitukseton peruutus voidaan tehdä ennen viimeistä virallista ilmoittautumispäivää. Tämän jälkeen tapahtuneista peruutuksista peritään 50 % koulutuksen osallistumismaksusta.
Jos peruutuksen syynä on oma tai lapsen sairaus (kopio lääkärintodistuksesta tulee esittää), toimistokuluina veloitetaan 40 euroa. Koko maksu peritään mikäli peruutusta ei tehdä lainkaan.

Mikäli henkilö on estynyt tulemasta paikan päälle sairauden tm. ylivoimaisen esteen vuoksi, voi hän lähettää toimipaikastaan toisen henkilön tilalle. Tästä tulee kuitenkin ilmoittaa kirjallisesti etukäteen koulutuksen käytännönjärjestäjälle (mirka.oksanen@kvl.fi). Tällöin emme peri peruutusmaksua.

Kehitysvammaliitto pidättää oikeuden tilaisuuden peruuttamiseen esimerkiksi vähäisen osanottajamäärän vuoksi sekä mahdollisiin aikataulu-, puheenvuoro- ja paikkamuutoksiin.

Osallistumismaksu Kehitysvammaliiton jäsenet 162€. (Muut osallistujat 180€).
Paikkakunta Espoo
Paikka Kehitysvammaliitto, Linnoitustie 2 B, 02600 Espoo
Kouluttaja Professori Markku Partinen ja unihoitaja Anne Huutoniemi Helsingin Uniklinikalta

Ilmoittautuminen viimeistään 9.4.2020

Tähdellä (*) merkityt kentät ovat pakollisia.

Tietosuojaseloste