Kuva: Pekka Elomaa

Tarjoamme monipuolista koulutusta ajankohtaisista aiheista – mm. seminaareja, neuvottelupäiviä ja konsultointia. Kehitysvammaliiton koulutukset ovat edullisempia jäsenillemme.

Kehitysvammaliitto kouluttaa – Syksy 2020 -esite (pdf, 156 kt)

Koronavirustartuntojen ehkäisemiseksi osa koulutustilaisuuksista on muutettu webinaareiksi ja osaan on mahdollista osallistua etäyhteydellä. Koulutuksia on myös peruutettu ja siirretty myöhempään ajankohtaan. Pahoittelemme muutoksista aiheutuvaa haittaa. Päätöksemme perustuu haluumme toimia vastuullisesti ja vähentää riskiä koronaviruksen leviämisestä.

Kehitysvammaisuus ja ravitsemuksen erityispiirteitä

Ajankohta: 5.10.2020

Koulutuspäivässä käydään keskustellen ja osallistavien tehtävien avulla läpi ravitsemustilaa, keskeisimpiä ravitsemuksellisia haasteita kehitysvammaisilla sekä asioita, jotka vaikuttavat kunkin ihmisen ravitsemuksellisiin tarpeisiin. Tavoitteena on lisätä valmiuksia havainnoida ravitsemustilaa ja siihen vaikuttavia tekijöitä. Koulutus on tarkoitettu ja soveltuu kaikille kehitysvammaisten parissa työskenteleville.

Alustava ohjelma
09.00 Aamukahvi ja ilmoittautuminen
9.30  Ravitsemustila ja sen arviointi
         Keskeisimmät ravitsemukselliset huolenaiheet kehitysvammaisilla
11.30 Lounas (omakustanteinen)
12.30 Painonhallinta – puoleen jos toiseenkin
14.00 kahvitauko
14.15 Tarpeita vastaava ruokavalio
15.15 päivän yhteenveto ja palaute
15.30 päivä päättyy

Viimeinen virallinen ilmoittautumispäivä
Viimeinen virallinen ilmoittautumispäivä on 21.9.

Info

•  Koulutuksen toteutumisesta tai peruuntumisesta lähetetään vielä erillinen vahvistus sähköpostitse viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen. Tämä on hyvä huomioida matka- ja majoitusvarauksia tehdessä.
  • Virallisen viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen ilmoittautumisia saatetaan ottaa vastaan mikäli koulutuksessa on tilaa.

• koulutuksen sisällöstä: kouluttaja outi.raunetvuo(at)kvl.fi, puh. 045 7733 4494
  • käytännönjärjestäjä: osastosihteeri Mirka Oksanen mirka.oksanen(at)kvl.fi, puh. 09 3480 9265

Veloitukseton peruutus voidaan tehdä ennen viimeistä virallista ilmoittautumispäivää. Tämän jälkeen tapahtuneista peruutuksista peritään 50 % koulutuksen osallistumismaksusta.
Jos peruutuksen syynä on oma tai lapsen sairaus (kopio lääkärintodistuksesta tulee esittää), toimistokuluina veloitetaan 40 euroa. Koko maksu peritään mikäli peruutusta ei tehdä lainkaan.

Kehitysvammaliitto pidättää oikeuden tilaisuuden peruuttamiseen esimerkiksi vähäisen osanottajamäärän vuoksi sekä mahdollisiin aikataulu-, puheenvuoro- ja paikkamuutoksiin.

Osallistumismaksu Kehitysvammaliiton jäsenet 162€ (muut osallistujat 180€).
Paikkakunta Espoo tai etäkoulutus
Paikka Kehitysvammaliitto, Linnoitustie 2 B, 02600 Espoo
Kouluttaja Hanna-Mari Sonninen, laillistettu ravitsemusterapeutti, TtM

Ilmoittautuminen viimeistään 21.9.2020

Tähdellä (*) merkityt kentät ovat pakollisia.

Tietosuojaseloste