Kuva: Pekka Elomaa

Tarjoamme monipuolista koulutusta ajankohtaisista aiheista – mm. seminaareja, neuvottelupäiviä ja konsultointia. Kehitysvammaliiton koulutukset ovat edullisempia jäsenillemme.

Kehitysvammaliitto kouluttaa – Syksy 2020 -esite (pdf, 156 kt)

Koronavirustartuntojen ehkäisemiseksi osa koulutustilaisuuksista on muutettu webinaareiksi ja osaan on mahdollista osallistua etäyhteydellä. Koulutuksia on myös peruutettu ja siirretty myöhempään ajankohtaan. Pahoittelemme muutoksista aiheutuvaa haittaa. Päätöksemme perustuu haluumme toimia vastuullisesti ja vähentää riskiä koronaviruksen leviämisestä.

PERUUTTU: Puhutaan päihteistä ja pelaamisesta selkokielellä

Ajankohta: 27.5.2020 klo 13:00 - 15:00

Sisältö: Meidän kaikkien kannattaa joskus tarkistaa, kuinka paljon juomme alkoholia tai mitä rahapelejä pelaamme. Miten se onnistuu silloin, kun henkilöllä on oppimisen ja ymmärtämisen tuen tarve? Webinaarissa käydään läpi erilaisia tilanteita. Tutustut selkokieliseen puheeksiotonaineistoon. Tarkoituksena on antaa henkilölle mahdollisuus saada palautetta juomisensa tai pelaamisensa määrästä ja sen riskeistä. Autat henkilöä huolehtimaan hyvinvoinnistaan.

Kesto: yksi webinaari kestää 2h

Ilmoittautuminen: kuhunkin webinaariin tulee ilmoittautua viimeistään edeltävänä päivänä!

Toteutus: Webinaarit toteutetaan Adobe Connect- linkin välityksellä jonka linkin ilmoittautuneet saavat sähköpostiinsa webinaaria edeltävänä päivänä. Linkki toimii kaikilla laitteilla. Kirjaannu linkin kautta koulutushuoneeseen noin 15min ennen webinaarin alkua, jotta voidaan tarkistaa yhteyksien toimiminen.

Webinaarit nauhoitetaan, voit myös ilmoittautua pelkästään nauhoitteen katsojaksi! Nauhoitelinkit toimitetaan varsinaisen webinaarin jälkeen lmoittautuneille sähköpostitse. Nauhoitelinkki on voimassa määräajan, joka ilmoitetaan sähköpostissa.

•  Verkkokurssin ohjaaja ja lisätietoja: kouluttaja outi.raunetvuo@kvl.fi, puh. 045 7733 4494
  • käytännönjärjestäjä: osastosihteeri Mirka Oksanen, puh. 09 3480 9265

Ilmoittautuminen verkkokurssille on sitova.

Osallistumismaksu webinaarin jäsenhinta on 63€, muut 70€
Paikkakunta webinaari