Kuva: Pekka Elomaa

Tarjoamme monipuolista koulutusta ajankohtaisista aiheista – mm. seminaareja, neuvottelupäiviä ja konsultointia. Kehitysvammaliiton koulutukset ovat edullisempia jäsenillemme.

Kehitysvammaliitto kouluttaa – Syksy 2020 -esite (pdf, 156 kt)

Koronavirustartuntojen ehkäisemiseksi osa koulutustilaisuuksista on muutettu webinaareiksi ja osaan on mahdollista osallistua etäyhteydellä. Koulutuksia on myös peruutettu ja siirretty myöhempään ajankohtaan. Pahoittelemme muutoksista aiheutuvaa haittaa. Päätöksemme perustuu haluumme toimia vastuullisesti ja vähentää riskiä koronaviruksen leviämisestä.

Saattohoito

Ajankohta: 18.11.2020

Kehitysvammaisella on oikeus hyvään kuolemaan ja sitä edeltävään saattohoitoon omassa kodissaan. Koulutuksessa perehdytään saattohoidon periaatteisiin ja käytännön toteutukseen.

Alustava ohjelma
09.00 Aamukahvia tarjolla ja ilmoittautuminen
09.30 Saattohoidon käsitteistöä
Saattohoidon järjestelmä ja periaatteet Suomessa (Heli Mikkonen apulaisosastonhoitaja HUS Palliatiivinen yksikkö)
DisDat-työvälineen esittely, pilotoinnin tuloksia (Noora Kingelin)
11.30 Lounas (omakustanteinen)
12.30 Saattohoidon järjestäminen kotioloissa (Terhokoti)
14.00 Kahvitauko
14.30 Saattohoidon järjestämisen esimerkkejä asumispalveluissa
Esimerkkejä 1 – 2
keskustelua
15.15 Päivän yhteenveto ja palaute

Viimeinen virallinen ilmoittautumispäivä
Viimeinen virallinen ilmoittautumispäivä on 4.11.

Info

•  Koulutuksen toteutumisesta tai peruuntumisesta lähetetään vielä erillinen vahvistus sähköpostitse viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen. Tämä on hyvä huomioida matka- ja majoitusvarauksia tehdessä.
  • Virallisen viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen ilmoittautumisia saatetaan ottaa vastaan mikäli koulutuksessa on tilaa.

• koulutuksen sisällöstä: kouluttaja outi.raunetvuo(at)kvl.fi, puh. 045 7733 4494
  • käytännönjärjestäjä: osastosihteeri Mirka Oksanen mirka.oksanen(at)kvl.fi, puh. 09 3480 9265

Veloitukseton peruutus voidaan tehdä ennen viimeistä virallista ilmoittautumispäivää. Tämän jälkeen tapahtuneista peruutuksista peritään 50 % koulutuksen osallistumismaksusta.
Jos peruutuksen syynä on oma tai lapsen sairaus (kopio lääkärintodistuksesta tulee esittää), toimistokuluina veloitetaan 40 euroa. Koko maksu peritään mikäli peruutusta ei tehdä lainkaan.

Kehitysvammaliitto pidättää oikeuden tilaisuuden peruuttamiseen esimerkiksi vähäisen osanottajamäärän vuoksi sekä mahdollisiin aikataulu-, puheenvuoro- ja paikkamuutoksiin.

Osallistumismaksu Kehitysvammaliiton jäsenet 162€ (Muut osallistujat 180€).
Paikkakunta Espoo tai etäkoulutus
Paikka Kehitysvammaliitto, Linnoitustie 2 B, 02600 Espoo

Ilmoittautuminen viimeistään 4.11.2020

Tähdellä (*) merkityt kentät ovat pakollisia.

Tietosuojaseloste