Kuva: Pekka Elomaa

Tarjoamme monipuolista koulutusta ajankohtaisista aiheista – mm. seminaareja, neuvottelupäiviä ja konsultointia. Kehitysvammaliiton koulutukset ovat edullisempia jäsenillemme.

Kehitysvammaliitto kouluttaa – Syksy 2020 -esite (pdf, 156 kt)

Koronavirustartuntojen ehkäisemiseksi osa koulutustilaisuuksista on muutettu webinaareiksi ja osaan on mahdollista osallistua etäyhteydellä. Koulutuksia on myös peruutettu ja siirretty myöhempään ajankohtaan. Pahoittelemme muutoksista aiheutuvaa haittaa. Päätöksemme perustuu haluumme toimia vastuullisesti ja vähentää riskiä koronaviruksen leviämisestä.

Lukemista ja kirjoittamista helpottavat asetukset ohjelmistoissa ja selaimissa KOULUTUS ON PERUUTETTU

Ajankohta: 9.9.2020 klo 13:00 - 15:00

Koulutuksen sisältö:

Webinaarissa tutustaan lukemista ja kirjoittamista helpottaviin asetuksiin ja toimintoihin eri tietoteknisissä laitteissa, ohjelmissa ja selaimissa. Koulutuksessa käydään läpi:

• iPadissa ja Windows-tabletissa tarvittavat asetukset tekstin kuuntelemiseen ja tekstin kirjoittamiseen sanelemalla.
  • Tärkeimmät aputoiminnot Windows-järjestelmässä (suurennuslasi, näppäimistön näppäimien toiston suodatus ja kirjoitusasetuksia).

Microsoft Office -paketin Oppimistyökalut sisältävät lukemista ja kirjoittamista helpottavia toimintoja.

• Käydään läpi toiminnot Word- ja OneNote-ohjelmissa sekä Edge-selaimessa. Lisäksi tutustaan Chrome-selaimen laajennuksiin.
  • Kameralla otettujen kuvien, skannattujen dokumenttien ja työkirjojen työstäminen tabletissa.

Toteutus: Webinaari toteutetaan Zoom-ohjelman välityksellä. lImoittautuneet saavat linkin sähköpostiinsa webinaaria edeltävänä päivänä. Zoom toimii kaikilla laitteilla. Kirjaudu linkin kautta Zoom-kokoukseen noin 15 min. ennen webinaarin alkua, jotta yhteyksien toimiminen voidaan tarkistaa.

Tiedustelut järjestelyistä:
tikoteekki@kvl.fi tai 09-3480 9223 (osastosihteeri Marjo Timonen)

Tiedustelut sisällöistä tai Zoom-ohjelmasta: Tikoteekin IT-asiantuntija Marina Green-Järvinen, puh 040 7022788, marina.green-jarvinen@kvl.fi.

Tiedot kaikista Tikoteekin koulutuksista (www.tikoteekki.fi)

Koulutuksen toteutumisesta tai peruuntumisesta lähetetään vielä erillinen vahvistus sähköpostitse viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen.

Virallisen viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen ilmoittautumisia saatetaan ottaa vastaan mikäli koulutuksessa on tilaa.

Osallistumismaksu laskutetaan pääsääntöisesti tilaisuuden jälkeen.

Veloitukseton peruutus voidaan tehdä ennen viimeistä virallista ilmoittautumispäivää. Tämän jälkeen tapahtuneista peruutuksista peritään 50 % koulutuksen osallistumismaksusta. Jos peruutuksen syynä on oma tai lapsen sairaus (kopio lääkärintodistuksesta tulee esittää), toimistokuluina veloitetaan 40 euroa. Koko maksu peritään mikäli peruutusta ei tehdä lainkaan.

Mikäli henkilö on estynyt osallistumasta sairauden tm. ylivoimaisen esteen vuoksi, voi hän lähettää toimipaikastaan toisen henkilön tilalle. Tästä tulee kuitenkin ilmoittaa kirjallisesti etukäteen koulutuksen käytännönjärjestäjälle. Tällöin emme peri peruutusmaksua.

Kehitysvammaliitto pidättää oikeuden tilaisuuden peruuttamiseen esimerkiksi vähäisen osanottajamäärän vuoksi sekä mahdollisiin aikataulu-, puheenvuoro- ja paikkamuutoksiin.

Osallistumismaksu Kehitysvammaliiton jäsenet 54 € (Muut osallistujat 60 €)
Paikkakunta webinaari
Paikka webinaari