Kuva: Pekka Elomaa

Tarjoamme monipuolista koulutusta ajankohtaisista aiheista – mm. seminaareja, neuvottelupäiviä ja konsultointia. Kehitysvammaliiton koulutukset ovat edullisempia jäsenillemme.

Kehitysvammaliitto kouluttaa – Syksy 2020 -esite (pdf, 156 kt)

Koronavirustartuntojen ehkäisemiseksi osa koulutustilaisuuksista on muutettu webinaareiksi ja osaan on mahdollista osallistua etäyhteydellä. Koulutuksia on myös peruutettu ja siirretty myöhempään ajankohtaan. Pahoittelemme muutoksista aiheutuvaa haittaa. Päätöksemme perustuu haluumme toimia vastuullisesti ja vähentää riskiä koronaviruksen leviämisestä.

Harjoituspelejä iPadille KOULUTUS ON PERUUTETTU!

Ajankohta: 24.9.2020 klo 13:00 - 15:00

Webinaarissa käydään läpi App Storesta ladattavia appejä, jotka soveltuvat varhaisopetuksen ja kuntoutuksen alkuvaiheeseen. Hauskoja eri toimintoja ja valmiuksia harjoittavia sovelluksia löytyy runsaasti eri kielillä. Webinaarissa tutustutaan houkutuspeleihin ja syy-seuraus-peleihin. Lisäksi käydään läpi appejä, joissa harjoitellaan valintaa, raahaamista, luokittelua, samanlaisuuksia, eroavaisuuksia, muotoja, vastakohtia, kokoja, suuntia, värejä sekä ”pelattavia” pelejä. Koulutuksen aikana tutustutaan myös iPadin kameraan ja siihen, miten kuvia voi hyödyntää arjen eri tilanteissa.

Toteutus:
Webinaari toteutetaan Zoom-ohjelman välityksellä. lImoittautuneet saavat linkin sähköpostiinsa webinaaria edeltävänä päivänä. Zoom toimii kaikilla laitteilla. Kirjaudu linkin kautta Zoom-kokoukseen noin 15 min. ennen webinaarin alkua, jotta yhteyksien toimiminen voidaan tarkistaa.

Tiedustelut järjestelyistä:
tikoteekki@kvl.fi tai 09-3480 9223 (osastosihteeri Marjo Timonen)

Tiedustelut sisällöistä tai Zoom-ohjelmasta: Tikoteekin IT-asiantuntija Marina Green-Järvinen, puh 040 7022788, marina.green-jarvinen@kvl.fi.

Tiedot kaikista Tikoteekin koulutuksista (www.tikoteekki.fi)

Koulutuksen toteutumisesta tai peruuntumisesta lähetetään vielä erillinen vahvistus sähköpostitse viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen.

Virallisen viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen ilmoittautumisia saatetaan ottaa vastaan mikäli koulutuksessa on tilaa.

Osallistumismaksu laskutetaan pääsääntöisesti tilaisuuden jälkeen.

Veloitukseton peruutus voidaan tehdä ennen viimeistä virallista ilmoittautumispäivää. Tämän jälkeen tapahtuneista peruutuksista peritään 50 % koulutuksen osallistumismaksusta. Jos peruutuksen syynä on oma tai lapsen sairaus (kopio lääkärintodistuksesta tulee esittää), toimistokuluina veloitetaan 40 euroa. Koko maksu peritään mikäli peruutusta ei tehdä lainkaan.

Mikäli henkilö on estynyt osallistumasta sairauden tm. ylivoimaisen esteen vuoksi, voi hän lähettää toimipaikastaan toisen henkilön tilalle. Tästä tulee kuitenkin ilmoittaa kirjallisesti etukäteen koulutuksen käytännönjärjestäjälle. Tällöin emme peri peruutusmaksua.

Kehitysvammaliitto pidättää oikeuden tilaisuuden peruuttamiseen esimerkiksi vähäisen osanottajamäärän vuoksi sekä mahdollisiin aikataulu-, puheenvuoro- ja paikkamuutoksiin.

Osallistumismaksu Kehitysvammaliiton jäsenet 54 € (Muut osallistujat 60 €)
Paikkakunta webinaari
Paikka webinaari