Kuva: Risto Musta

Tarjoamme monipuolista koulutusta ajankohtaisista aiheista – mm. seminaareja, neuvottelupäiviä ja konsultointia. Kehitysvammaliiton koulutukset ovat edullisempia jäsenillemme.

Kehitysvammaliitto kouluttaa – Syksy 2020 -esite (pdf, 156 kt)

Tällä hetkellä koulutamme etänä! Etäkoulutukset mahdollistavat osallistumisesi paikasta huolimatta. Koulutuksemme ovat vuorovaikutuksellisia, ja jokaisella osallistujalla on mahdollisuus osallistua keskusteluihin sekä esittää kysymyksiä.

Saat linkin koulutukseen sähköpostitse. Osallistuminen on helppoa ja vaivatonta. Vastaamme mielellämme kaikkiin kysymyksiin koulutuksiin, etäyhteyksiin ja osallistumiseen liittyen.

Talking Mats® -keskustelumatto-webinaari

Ajankohdat:
17.3.2021 12:00 - 15:00
27.4.2021 12:00 - 15:00

Koulutuksen sisältö

Talking Mats® -menetelmän avulla puhevammainen henkilö voi ilmaista omia mielipiteitään ja näkemyksiään häntä koskevista asioista. Menetelmä myös helpottaa ja jäsentää keskustelua. Talking Mats on kehitetty Skotlannissa Stirlingin yliopistossa. Menetelmän koulutuksista Suomessa vastaa Kehitysvammaliiton Tikoteekki.

Kaksi puolen päivän webinaaria. Välitehtävä sisältää videoinnin, jossa osallistuja käyttää menetelmää vuorovaikutustilanteessa.

Tiedustelut järjestelyistä:
tikoteekki@kvl.fi tai 09-3480 9223 (osastosihteeri Marjo Timonen)

Tiedustelut sisällöistä:
puh. 09-3480 9370 (Tikoteekin toimisto)

Katso Tikoteekin koko koulutustarjonta (www.tikoteekki.fi)

Koulutuksen toteutumisesta tai peruuntumisesta lähetetään vielä erillinen vahvistus sähköpostitse viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen.

Virallisen viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen ilmoittautumisia saatetaan ottaa vastaan mikäli koulutuksessa on tilaa.

Osallistumismaksu laskutetaan pääsääntöisesti tilaisuuden jälkeen.

Veloitukseton peruutus voidaan tehdä ennen viimeistä virallista ilmoittautumispäivää. Tämän jälkeen tapahtuneista peruutuksista peritään 50 % koulutuksen osallistumismaksusta. Jos peruutuksen syynä on oma tai lapsen sairaus (kopio lääkärintodistuksesta tulee esittää), toimistokuluina veloitetaan 40 euroa. Koko maksu peritään mikäli peruutusta ei tehdä lainkaan.

Mikäli henkilö on estynyt tulemasta paikan päälle sairauden tm. ylivoimaisen esteen vuoksi, voi hän lähettää toimipaikastaan toisen henkilön tilalle. Tästä tulee kuitenkin ilmoittaa kirjallisesti etukäteen koulutuksen käytännönjärjestäjälle. Tällöin emme peri peruutusmaksua.

Kehitysvammaliitto pidättää oikeuden tilaisuuden peruuttamiseen esimerkiksi vähäisen osanottajamäärän vuoksi sekä mahdollisiin aikataulu-, puheenvuoro- ja paikkamuutoksiin.

Osallistumismaksu Kehitysvammaliiton jäsenet 198€ (Muut osallistujat 220€)
Paikkakunta webinaari
Paikka webinaari
Järjestäjä Tikoteekki
Kouluttaja teknisten kommunikoinin apuvälineiden asiantuntija Annakaisa Ojanen ja puheterapeutti, puhevammaisuuden ja puhetta korvaavan kommunikoinnin asiantuntija Kaisa Laine

Ilmoittautuminen viimeistään 3.3.2021

11 paikkaa vapaana

Tähdellä (*) merkityt kentät ovat pakollisia.

Tietosuojaseloste