Kuva: Risto Musta

Tarjoamme monipuolista koulutusta ajankohtaisista aiheista – mm. seminaareja, neuvottelupäiviä ja konsultointia. Kehitysvammaliiton koulutukset ovat edullisempia jäsenillemme.

Kehitysvammaliitto kouluttaa: syksy 2021 -esite (pdf, 310 kt)

Tällä hetkellä koulutamme etänä! Etäkoulutukset mahdollistavat osallistumisesi paikasta huolimatta. Koulutuksemme ovat vuorovaikutuksellisia, ja jokaisella osallistujalla on mahdollisuus osallistua keskusteluihin sekä esittää kysymyksiä.

Saat linkin koulutukseen sähköpostitse. Osallistuminen on helppoa ja vaivatonta. Vastaamme mielellämme kaikkiin kysymyksiin koulutuksiin, etäyhteyksiin ja osallistumiseen liittyen.

Puhu selkokieltä

Ajankohta: 29.9.2021 klo 13:00 - 15:30

Kohderyhmä

Kaikki, jotka kohtaavat omassa asiakastyössään selkokieltä tarvitsevia henkilöitä.

Sisältö

Miten selkeytät ja yksinkertaistat omaa puhettasi? Kuinka voit tukea selkokieltä tarvitsevien ihmisten osallistumista keskusteluun? Millaisia ongelmia vuorovaikutuksessa voi olla, ja miten niitä ratkotaan?

Koulutuksessa tutustutaan lyhyesti selkokieleen ja selkokielen tarvitsijoihin sekä perehdytään selkokielisen puheen ja vuorovaikutuksen ohjeisiin. Koulutuksessa tehdään erilaisia pohdinta- ja puheharjoituksia sekä yhdessä että pikkuryhmissä. Koulutus soveltuu kaikille, jotka kohtaavat omassa työssään selkokieltä tarvitsevia henkilöitä ja jotka haluavat kehittää omia vuorovaikutustaitojaan.

Viimeinen virallinen ilmoittautumispäivä

Viimeinen virallinen ilmoittautumispäivä on 15.9.2021.

Koulutusinfo

• Koulutuksen toteutumisesta tai peruuntumisesta lähetetään vielä erillinen vahvistus sähköpostitse viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen. Tämä on hyvä huomioida matka- ja majoitusvarauksia tehdessä.
  • Virallisen viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen ilmoittautumisia saatetaan ottaa vastaan mikäli koulutuksessa on tilaa. Huomioitahan kuitenkin, että veloituksetonta peruutusta ei tällöin ole enää mahdollista tehdä.
  • Osallistumismaksu laskutetaan pääsääntöisesti tilaisuuden jälkeen.

Veloitukseton peruutus voidaan tehdä ennen viimeistä virallista ilmoittautumispäivää. Tämän jälkeen tapahtuneista peruutuksista peritään 50 % koulutuksen osallistumismaksusta.
Jos peruutuksen syynä on oma tai lapsen sairaus (kopio lääkärintodistuksesta tulee esittää), toimistokuluina veloitetaan 40 euroa. Koko maksu peritään mikäli peruutusta ei tehdä lainkaan.

Mikäli henkilö on estynyt tulemasta paikan päälle sairauden tm. ylivoimaisen esteen vuoksi, voi hän lähettää toimipaikastaan toisen henkilön tilalle. Tästä tulee kuitenkin ilmoittaa kirjallisesti etukäteen koulutuksen käytännönjärjestäjälle . Tällöin emme peri peruutusmaksua.

Kehitysvammaliitto pidättää oikeuden tilaisuuden peruuttamiseen esimerkiksi vähäisen osanottajamäärän vuoksi sekä mahdollisiin aikataulu-, puheenvuoro- ja paikkamuutoksiin.

Osallistumismaksu Kehitysvammaliiton jäsenet 85,50€ (Muut osallistujat 95€)
Paikkakunta Etäkoulutus
Järjestäjä Selkokeskus
Kouluttaja Selkokeskuksen asiantuntijat

Ilmoittautuminen viimeistään 15.9.2021

18 paikkaa vapaana

Tähdellä (*) merkityt kentät ovat pakollisia.

Tietosuojaseloste