Kuva: Risto Musta

Tarjoamme monipuolista koulutusta ajankohtaisista aiheista – mm. seminaareja, neuvottelupäiviä ja konsultointia. Kehitysvammaliiton koulutukset ovat edullisempia jäsenillemme.

Kehitysvammaliitto kouluttaa: syksy 2021 -esite (pdf, 310 kt)

Tällä hetkellä koulutamme etänä! Etäkoulutukset mahdollistavat osallistumisesi paikasta huolimatta. Koulutuksemme ovat vuorovaikutuksellisia, ja jokaisella osallistujalla on mahdollisuus osallistua keskusteluihin sekä esittää kysymyksiä.

Saat linkin koulutukseen sähköpostitse. Osallistuminen on helppoa ja vaivatonta. Vastaamme mielellämme kaikkiin kysymyksiin koulutuksiin, etäyhteyksiin ja osallistumiseen liittyen.

Kehitysvammaisten päihde- ja riippuvuusongelmat

Ajankohdat:
5.10.2021 09:00 - 15:00
6.10.2021 09:00 - 15:00

Koulutus on tarkoitettu lähi- tai sosiaalityössä oleville, joiden asiakkailla on päihteisiin tai pelaamiseen liittyviä ongelmia.

Koulutuksessa saa tietoa päihde- ja peliriippuvuuksista (digi- ja rahapelaaminen) ja niiden riskitekijöistä sekä niihin liittyvistä liitännäisoireista. Tämän lisäksi opitaan riippuvuushäiriöiden hoidon periaatteet: motivointi, kognitiivinen viitekehys riippuvuuksien hoidossa sekä retkahduksen ehkäisy. Koulutuksessa tutustutaan myös selkokieliseen päihdekasvatusaineistoon, jota työntekijä voi hyödyntää päihde- ja pelihaittojen riskien ehkäisyssä ja puheeksiotossa.

• koulutuksen sisällöstä: kouluttaja Outi Raunetvuo, outi.raunetvuo(at)kvl.fi, puh. 045 7733 4494
  • käytännönjärjestelyistä: osastosihteeri Mirka Oksanen, mirka.oksanen(at)kvl.fi, p. 09 3480 9265

Veloitukseton peruutus voidaan tehdä ennen viimeistä virallista ilmoittautumispäivää. Tämän jälkeen tapahtuneista peruutuksista peritään 50 % koulutuksen osallistumismaksusta.
Jos peruutuksen syynä on oma tai lapsen sairaus, toimistokuluina veloitetaan 40 euroa. Koko maksu peritään mikäli peruutusta ei tehdä lainkaan.

Mikäli henkilö on estynyt osallistumasta sairauden tm. ylivoimaisen esteen vuoksi voi hän lähettää toimipaikastaan toisen henkilön tilalle. Tästä tulee kuitenkin ilmoittaa kirjallisesti etukäteen koulutuksen käytännönjärjestäjälle (mirka.oksanen@kvl.fi). Tällöin emme peri peruutusmaksua.

Kehitysvammaliitto pidättää oikeuden tilaisuuden peruuttamiseen esimerkiksi vähäisen osanottajamäärän vuoksi sekä mahdollisiin aikataulu-, puheenvuoro- ja paikkamuutoksiin.

Osallistumismaksu Kehitysvammaliiton jäsenet 216€. Muut osallistujat 240€.
Paikkakunta etäkoulutus
Paikka etäkoulutus
Kouluttaja Päivien puhujat ovat FT, psykologi, dosentti Sari Castren, THL ja Selvis-hankkeen projektiasiantuntija Liisa Jokela, Kehitysvammaliitosta.

Ilmoittautuminen viimeistään 21.9.2021

Tähdellä (*) merkityt kentät ovat pakollisia.

Tietosuojaseloste