Kuva: Risto Musta

Tarjoamme monipuolista koulutusta ajankohtaisista aiheista – mm. seminaareja, neuvottelupäiviä ja konsultointia. Kehitysvammaliiton koulutukset ovat edullisempia jäsenillemme.

Kehitysvammaliitto kouluttaa: syksy 2021 -esite (pdf, 310 kt)

Tällä hetkellä koulutamme etänä! Etäkoulutukset mahdollistavat osallistumisesi paikasta huolimatta. Koulutuksemme ovat vuorovaikutuksellisia, ja jokaisella osallistujalla on mahdollisuus osallistua keskusteluihin sekä esittää kysymyksiä.

Saat linkin koulutukseen sähköpostitse. Osallistuminen on helppoa ja vaivatonta. Vastaamme mielellämme kaikkiin kysymyksiin koulutuksiin, etäyhteyksiin ja osallistumiseen liittyen.

Saattohoito - kotona loppuun saakka

Ajankohta: 28.10.2021 klo 09:00 - 15:00

Koulutus soveltuu työntekijöille, jotka työssään kohtaavat saattohoidossa olevia kehitysvammaisia.
Kehitysvammaisella on oikeus hyvään kuolemaan ja sitä edeltävään saattohoitoon omassa kodissaan. Kuoleman koetaan yhä edelleenkin olevan tabu eikä siitä ole helppo puhua.  Mitä edellytyksiä ammattilaisella odotetaan olevan kuolevan kehitysvammaisen kohtaamisessa ja hoitotyössä? Miten käsitellä kuolemaa kehitysvammaisen kanssa? Voiko kehitysvammaisella olla hoitotahto tehtynä - keiden kanssa ja miten se tulisi laatia.

• koulutuksen sisällöstä: koulutuksen sisällöstä: kouluttaja Outi Raunetvuo, outi.raunetvuo(at)kvl.fi, puh. 045 7733 4494
  • käytännönjärjestelyistä: osastosihteeri Mirka Oksanen, mirka.oksanen(at)kvl.fi, p. 09 3480 9265

Veloitukseton peruutus voidaan tehdä ennen viimeistä virallista ilmoittautumispäivää. Tämän jälkeen tapahtuneista peruutuksista peritään 50 % koulutuksen osallistumismaksusta.
Jos peruutuksen syynä on oma tai lapsen sairaus, toimistokuluina veloitetaan 40 euroa. Koko maksu peritään mikäli peruutusta ei tehdä lainkaan.

Mikäli henkilö on estynyt osallistumasta sairauden tm. ylivoimaisen esteen vuoksi voi hän lähettää toimipaikastaan toisen henkilön tilalle. Tästä tulee kuitenkin ilmoittaa kirjallisesti etukäteen koulutuksen käytännönjärjestäjälle (mirka.oksanen@kvl.fi). Tällöin emme peri peruutusmaksua.

Kehitysvammaliitto pidättää oikeuden tilaisuuden peruuttamiseen esimerkiksi vähäisen osanottajamäärän vuoksi sekä mahdollisiin aikataulu-, puheenvuoro- ja paikkamuutoksiin.

Osallistumismaksu Kehitysvammaliiton jäsenet 162€. Muut osallistujat 180€.
Paikkakunta Lähi- ja etäkoulutus
Paikka Lähi- ja etäkoulutus: Kehitysvammaliitto ry, Linnoitustie2 B, 02600 Espoo

Ilmoittautuminen viimeistään 14.10.2021

Tähdellä (*) merkityt kentät ovat pakollisia.

Osallistumistapa *

Tietosuojaseloste