Kuva: Risto Musta

Tarjoamme monipuolista koulutusta ajankohtaisista aiheista – mm. seminaareja, neuvottelupäiviä ja konsultointia. Kehitysvammaliiton koulutukset ovat edullisempia jäsenillemme.

Kehitysvammaliitto kouluttaa: syksy 2021 -esite (pdf, 310 kt)

Tällä hetkellä koulutamme etänä! Etäkoulutukset mahdollistavat osallistumisesi paikasta huolimatta. Koulutuksemme ovat vuorovaikutuksellisia, ja jokaisella osallistujalla on mahdollisuus osallistua keskusteluihin sekä esittää kysymyksiä.

Saat linkin koulutukseen sähköpostitse. Osallistuminen on helppoa ja vaivatonta. Vastaamme mielellämme kaikkiin kysymyksiin koulutuksiin, etäyhteyksiin ja osallistumiseen liittyen.

Vertaistoiminnan kehittäminen

Ajankohta: 2.11.2021 klo 13:00 - 15:00

Etäkoulutus soveltuu sinulle, joka haluat tutustua vertaistoiminnan mahdollisuuksiin ja saada eväitä oman roolin pohtimiseen vertaistoimintaa mahdollistavana työntekijänä tai työyhteisönä.

Vertaistoiminta on samankaltaisia asioita kokeneiden ihmisten keskinäistä toimintaa ja tukea. Osallistujia voi yhdistää yhteinen tarve tai päämäärä, kuten esimerkiksi elämäntilanne, ajatusten vaihtaminen, henkilökohtainen kehittyminen tai muu toive muutokselle. Vertaistoiminta vahvistaa osallistujien kokemuksellista tietoa ja voimavaroja, jotka tukevat pärjäämistä ja hyvinvointia. Se helpottaa yksinäisyyttä, luo merkityksellistä tekemistä vapaa-aikaan ja mahdollistaa muiden auttamisen.

Webinaarissa tutustumme vertaistoiminnan muotoihin, joissa kehitysvammaisten ihmiset toimivat yhdessä ja saavat tukea toisiltaan. Lisäksi pohdimme mitä toiminnan käynnistäminen vaatii, mitkä ovat sen vahvuudet ja mitä kysymyksiä se herättää.

• koulutuksen sisällöstä: asiantuntija Susanna Rieppo, susanna.rieppo(at)kvl.fi, puh. 050 329 0511
  • käytännönjärjestelyistä: osastosihteeri Mirka Oksanen, mirka.oksanen(at)kvl.fi, p. 09 3480 9265

Veloitukseton peruutus voidaan tehdä ennen viimeistä virallista ilmoittautumispäivää. Tämän jälkeen tapahtuneista peruutuksista peritään 50 % koulutuksen osallistumismaksusta.
Jos peruutuksen syynä on oma tai lapsen sairaus, toimistokuluina veloitetaan 40 euroa. Koko maksu peritään mikäli peruutusta ei tehdä lainkaan.

Mikäli henkilö on estynyt osallistumasta sairauden tm. ylivoimaisen esteen vuoksi voi hän lähettää toimipaikastaan toisen henkilön tilalle. Tästä tulee kuitenkin ilmoittaa kirjallisesti etukäteen koulutuksen käytännönjärjestäjälle (mirka.oksanen@kvl.fi). Tällöin emme peri peruutusmaksua.

Kehitysvammaliitto pidättää oikeuden tilaisuuden peruuttamiseen esimerkiksi vähäisen osanottajamäärän vuoksi sekä mahdollisiin aikataulu-, puheenvuoro- ja paikkamuutoksiin.

Osallistumismaksu Kehitysvammaliiton jäsenet 49,50€. Muut osallistujat 55€.
Paikkakunta webinaari
Paikka webinaari

Ilmoittautuminen viimeistään 19.10.2021

Tähdellä (*) merkityt kentät ovat pakollisia.

Tietosuojaseloste