Kuva: Risto Musta

Tarjoamme monipuolista koulutusta ajankohtaisista aiheista – mm. seminaareja, neuvottelupäiviä ja konsultointia. Kehitysvammaliiton koulutukset ovat edullisempia jäsenillemme.

Kehitysvammaliiton tapahtumakalenteri jäsenille, kevät 2024 (pdf, 1 Mt)

Tällä hetkellä koulutamme enimmäkseen etänä! Etäkoulutukset mahdollistavat osallistumisesi paikasta huolimatta. Koulutuksemme ovat vuorovaikutuksellisia, ja jokaisella osallistujalla on mahdollisuus osallistua keskusteluihin sekä esittää kysymyksiä.

Saat linkin koulutukseen sähköpostitse. Osallistuminen on helppoa ja vaivatonta. Vastaamme mielellämme kaikkiin kysymyksiin koulutuksiin, etäyhteyksiin ja osallistumiseen liittyen.

Verkkokursseja ja tilauskoulutusta muille kuin jäsenillemme tarjoaa Kehitysvammaliiton 100-prosenttisesti omistama yritys Saavuta Asiantuntijapalvelut Oy.

saavuta.fi

VIELÄ EHDIT MUKAAN: Tukiasumisen neuvottelupäivät: mielenterveys

Ajankohdat:
17.11.2021 09:00 - 15:00
18.11.2021 09:00 - 15:00

Viimeinen ilmoittautumispäivä on mennyt, mutta koulutuksessa on vielä tilaa. Voit ilmoittautua mukaan alla olevalla lomakkeella aina 16.11. asti.

Koulutus soveltuu tukiasumisen työntekijöille, jotka haluavat vahvistaa mielenterveysosaamistaan. Päivillä opitaan tunnistamaan ja ymmärtämään mielenterveyden haasteita sekä työstetään keinoja mielenterveyden tukemiseen lähityössä. Koulutuksessa on mahdollisuus jakaa työhön liittyviä huolia ja saada niihin tukea.

Keskiviikko 17.11.2021 klo 9–15
9.00    Tervetuloa
9.15    Psyykkinen hyvinvointi, mielenterveys ja toimintakyky
           Heikki Seppälä, PsL, psykologi
           - Miten tunnistaa, mistä milloinkin on kyse?
           - Miten tukea ongelmissa?
           Keskustelu
           (sis. tauko 10 min.)
12.00    Tauko
12.45    Tukiasumisen arki ja mielenterveys, työpaja
            - Millaisia haasteita tunnistamme?
            - Mistä saa tukea?
            (sis. tauko 15 min.)
14.30    Yhteenveto ja päivän purku
15.00    Päivä päättyy

Torstai 18.11.2021 klo 9–15
9.00    Huomenta, virittäytyminen päivän teemaan
9.15    Työntekijän rooli haastavissa tilanteissa
          - Työntekijän oma jaksaminen?
          - Mistä saa voimaa jaksaa tilanteissa?
          Niina Sillanpää, kouluttaja
          Pienryhmätyöskentelyä
11.45  Tauko
12.30  Mielenterveysosaamisen vahvistaminen – hyviä käytäntöjä
          Keskustelu
          (sis. tauko 10 min.)
14.00    Löydä oma tarinasi -vertaisryhmät/Mieli ry – kokemuksia toiminnan mukauttamisesta kehitysvammaisille henkilöille
            Susanna Rieppo, asiantuntija
14.20    Yhteenveto ja loppukeskustelu
15.00    Päivä päättyy

• koulutuksen sisällöstä: kouluttaja Niina Sillanpää, niina.sillanpaa(at)kvl.fi, puh. 040 775 1411 ja asiantuntija Susanna Rieppo, susanna.rieppo(at)kvl.fi, puh. 050 329 0511
  • käytännönjärjestelyistä: osastosihteeri Mirka Oksanen, mirka.oksanen(at)kvl.fi, p. 09 3480 9265

Veloitukseton peruutus voidaan tehdä ennen viimeistä virallista ilmoittautumispäivää. Tämän jälkeen tapahtuneista peruutuksista peritään 50 % koulutuksen osallistumismaksusta.
Jos peruutuksen syynä on oma tai lapsen sairaus, toimistokuluina veloitetaan 40 euroa. Koko maksu peritään mikäli peruutusta ei tehdä lainkaan.

Mikäli henkilö on estynyt osallistumasta sairauden tm. ylivoimaisen esteen vuoksi voi hän lähettää toimipaikastaan toisen henkilön tilalle. Tästä tulee kuitenkin ilmoittaa kirjallisesti etukäteen koulutuksen käytännönjärjestäjälle (mirka.oksanen@kvl.fi). Tällöin emme peri peruutusmaksua.

Kehitysvammaliitto pidättää oikeuden tilaisuuden peruuttamiseen esimerkiksi vähäisen osanottajamäärän vuoksi sekä mahdollisiin aikataulu-, puheenvuoro- ja paikkamuutoksiin.

OsallistumismaksuKehitysvammaliiton jäsenet 216€. Muut osallistujat 240€.
PaikkakuntaEtäkoulutus
Paikkaetäkoulutus
KouluttajaHeikki Seppälä, PsL, psykologi ja kouluttaja Niina Sillanpää sekä asiantuntija Susanna Rieppo

Ilmoittautuminen on päättynyt.