Kuva: Risto Musta

Tarjoamme monipuolista koulutusta ajankohtaisista aiheista – mm. seminaareja, neuvottelupäiviä ja konsultointia. Kehitysvammaliiton koulutukset ovat edullisempia jäsenillemme.

Kehitysvammaliiton tapahtumakalenteri jäsenille, kevät 2024 (pdf, 1 Mt)

Tällä hetkellä koulutamme enimmäkseen etänä! Etäkoulutukset mahdollistavat osallistumisesi paikasta huolimatta. Koulutuksemme ovat vuorovaikutuksellisia, ja jokaisella osallistujalla on mahdollisuus osallistua keskusteluihin sekä esittää kysymyksiä.

Saat linkin koulutukseen sähköpostitse. Osallistuminen on helppoa ja vaivatonta. Vastaamme mielellämme kaikkiin kysymyksiin koulutuksiin, etäyhteyksiin ja osallistumiseen liittyen.

Verkkokursseja ja tilauskoulutusta muille kuin jäsenillemme tarjoaa Kehitysvammaliiton 100-prosenttisesti omistama yritys Saavuta Asiantuntijapalvelut Oy.

saavuta.fi

Rahapelit puheeksi selkokielellä

Ajankohta: 23.9.2021

Tapahtuma järjestetään samansisältöinä koulutuksena sekä 13.9. että 23.9.

Koulutus tarjoaa vammaispalveluissa työskenteleville ammattilaisille ja muille kehitysvammaisten kanssa työskenteleville tietoa rahapelaamisesta, siihen liittyvistä haitoista ja niiden ehkäisystä sekä riski- ja ongelmapelaamisen tunnistamisesta. Koulutuksesta saa käytännön työvälineitä rahapelaamisen puheeksiottoon kehitysvammaisen asiakkaan kanssa. Lisäksi koulutuksessa kuullaan kokemuksia käytännön työstä Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymän Moiskun Pelurit-vertaisryhmästä.

11.45     Linjat aukeavat
12.00     Tervetuloa!
12.10     Rahapelaaminen ja rahapelihaitat
              Teresa Tenkanen, asiantuntija, rahapelihaittojen ehkäisy, EHYT ry
13.10     Tauko
13.20     Tietoa rahapelaamisesta selkokielellä ja työvälineitä puheeksiottoon ‒ SELVIS-hankkeen selkokieliset aineistot
               Sarianna Palmroos, projektipäällikkö, EHYT ry ja Liisa Jokela, projektiasiantuntija, Kehitysvammaliitto
14.10     Kokemuksia Päijät-Hämeestä
14.45     Yhteistä keskustelua
15.00     Koulutus päättyy

Viimeinen ilmoittautumispäivä:
Viimeinen ilmoittautumispäivä on 7.9.

Ilmoittautuminen:
Ilmoittaudu mukaan oheisen linkin kautta 13.9. tai 23.9. koulutukseen: https://q.surveypal.com/Ilmoittautuminen-Rahapelit-puheeksi-selkokielella

• sisällöstä: Liisa Jokela, liisa.jokela@kvl.fi

OsallistumismaksuKoulutus on maksuton.
Paikkakuntaetäkoulutus
PaikkaTeams-yhteys
JärjestäjäKoulutuksen järjestää Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry:n ja Kehitysvammaliiton SELVIS-hanke yhteistyössä Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymän vammaispalvelujen kanssa.

Tietosuojaseloste