Kuva: Risto Musta

Tarjoamme monipuolista koulutusta ajankohtaisista aiheista – mm. seminaareja, neuvottelupäiviä ja konsultointia. Kehitysvammaliiton koulutukset ovat edullisempia jäsenillemme.

Kehitysvammaliiton tapahtumakalenteri jäsenille, kevät 2022 (pdf, 916 kt)

Tällä hetkellä koulutamme etänä! Etäkoulutukset mahdollistavat osallistumisesi paikasta huolimatta. Koulutuksemme ovat vuorovaikutuksellisia, ja jokaisella osallistujalla on mahdollisuus osallistua keskusteluihin sekä esittää kysymyksiä.

Saat linkin koulutukseen sähköpostitse. Osallistuminen on helppoa ja vaivatonta. Vastaamme mielellämme kaikkiin kysymyksiin koulutuksiin, etäyhteyksiin ja osallistumiseen liittyen.

ALUSTAVA: Vähäeleinen kohtaaminen haastavissa tilanteissa

Ajankohta: 5.4.2022 klo 09:00 - 16:00

Koulutus soveltuu sinulle, joka teet lähityötä ja kohtaat työssäsi haastavia tilanteita ja pohdit niihin sopivaa työskentelymallia. Koulutus on tunnetun ruotsalaisen psykologin Bo Hejlskov-Elvénin videoluentoihin perustuva. Videoissa käsitellään itsehallintaa ja haastavaa käyttäytymistä sekä sitä, miten kohdata haastavasti käyttäytyvä henkilö mahdollisimman vähäeleisesti.
Koulutuksessa syvennetään ymmärtämystä siitä, mikä aiheuttaa haastavaa käytöstä ja millainen vaikutus on sillä, miten työntekijä suhtautuu siihen.
Koulutuspäivässä saat myös ennakointiin, arviointiin ja muutokseen työkaluja.
Videoissa on suomenkielinen tekstitys, ja lisäksi koulutus sisältää ryhmäkeskusteluja.

Viimeinen ilmoittautumispäivä
Viimeinen virallinen ilmoittautumispäivä on 22.3.

Koulutusinfo

• Koronatilanne huomioiden koulutus voidaan järjestää myös etäyhteydellä.
  • Koulutuksen toteutumisesta tai peruuntumisesta lähetetään vielä erillinen vahvistus sähköpostitse viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen.
  • Virallisen viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen ilmoittautumisia otetaan vastaan mikäli koulutuksessa on tilaa. Huomioitahan kuitenkin, että veloituksetonta peruutusta ei tällöin ole enää mahdollista tehdä.
  • Osallistumismaksu laskutetaan pääsääntöisesti tilaisuuden jälkeen.

• koulutuksen sisällöstä: kouluttaja Outi Raunetvuo, outi.raunetvuo(at)kvl.fi, puh. 045 7733 4494
  • käytännönjärjestäjä: osastosihteeri Mirka Oksanen, mirka.oksanen(at)kvl.fi, puh. 09 3480 9265

Veloitukseton peruutus voidaan tehdä ennen viimeistä virallista ilmoittautumispäivää. Tämän jälkeen tapahtuneista peruutuksista peritään 50 % koulutuksen osallistumismaksusta.
Jos peruutuksen syynä on oma tai lapsen sairaus, toimistokuluina veloitetaan 40 euroa. Koko maksu peritään mikäli peruutusta ei tehdä lainkaan.
Mikäli henkilö on estynyt osallistumasta sairauden tm. ylivoimaisen esteen vuoksi voi hän lähettää toimipaikastaan toisen henkilön tilalle. Tästä tulee kuitenkin ilmoittaa kirjallisesti etukäteen koulutuksen käytännönjärjestäjälle (mirka.oksanen@kvl.fi). Tällöin emme peri peruutusmaksua.
Kehitysvammaliitto pidättää oikeuden tilaisuuden peruuttamiseen esimerkiksi vähäisen osanottajamäärän vuoksi sekä mahdollisiin aikataulu-, puheenvuoro- ja paikkamuutoksiin

Osallistumismaksu Kehitysvammaliiton jäsenet 170 euroa. Muut osallistujat 189 euroa.
Paikkakunta Kehitysvammaliitto, Linnoitustie 2 B, 02600 Espoo
Paikka Lähi- ja etäkoulutus
Järjestäjä Kehitysvammaliitto

Ilmoittautuminen viimeistään 22.3.2022

Tähdellä (*) merkityt kentät ovat pakollisia.

Tietosuojaseloste