Kuva: Risto Musta

Tarjoamme monipuolista koulutusta ajankohtaisista aiheista – mm. seminaareja, neuvottelupäiviä ja konsultointia. Kehitysvammaliiton koulutukset ovat edullisempia jäsenillemme.

Kehitysvammaliiton tapahtumakalenteri jäsenille, kevät 2024 (pdf, 1 Mt)

Tällä hetkellä koulutamme enimmäkseen etänä! Etäkoulutukset mahdollistavat osallistumisesi paikasta huolimatta. Koulutuksemme ovat vuorovaikutuksellisia, ja jokaisella osallistujalla on mahdollisuus osallistua keskusteluihin sekä esittää kysymyksiä.

Saat linkin koulutukseen sähköpostitse. Osallistuminen on helppoa ja vaivatonta. Vastaamme mielellämme kaikkiin kysymyksiin koulutuksiin, etäyhteyksiin ja osallistumiseen liittyen.

Verkkokursseja ja tilauskoulutusta muille kuin jäsenillemme tarjoaa Kehitysvammaliiton 100-prosenttisesti omistama yritys Saavuta Asiantuntijapalvelut Oy.

saavuta.fi

Herätä erityisoppijan luovuus!

Ajankohdat:
29.9.2022 14:30 - 16:45
5.10.2022 14:30 - 16:45
13.10.2022 14:30 - 16:45
1.11.2022 17:00 - 18:00
3.11.2022 14:30 - 16:45
10.11.2022 14:30 - 16:45

HUOM! Opetushallituksen tukema maksuton täydennyskoulutus on suunnattu ainoastaan perusopetuksen henkilöstölle:
luokanopettajat, erityisopettajat, opettajat, koulunkäynnin avustajat.

Koulutukseen osallistujilla tulisi olla tietokoneen lisäksi käytössään iPad ja mahdollisuus hankkia siihen koulutuksessa käytettävät ohjelmat.

Toteutus

Koulutus toteutetaan kokonaan verkossa (Teams).

Alustava sisältö

Koulutuksessa tutustutaan erityisopetuksessa hyödyllisiin sovelluksiin (iPad) ja kehitetään osallistujien omia digitaitoja. Painopiste on opetuksen uudistamisessa niin, että oppimisesta tulee oppilaita aktivoivampaa luovan ilmaisun keinoin (mm. kuvakerronta, oppijan itsensä tekemät sähköiset tuotokset, e-kirjat, äänitteet, videot yms.)

Haluamme jakaa käytänteitä, joissa erityistä tukea tarvitsevat oppilaat ovat aktiivisia toimijoita ja heidän osallisuuttaan vahvistetaan. Koulutus on käytännönläheinen ja opetustyöhön läheisesti liittyvä. Jaamme käytännön ideoita, malleja ja kokemuksia iPadin eri sovellusten pedagogisesta hyödyntämisestä erityisopetuksessa. Etäjaksoilla osallistujat testaavat koulutuksessa saatuja tvt-taitoja ja opetusideoita omassa luokassaan/ryhmässään. Käyttökokemukset ja uudet ideat jaetaan kurssilaisten kesken ja myös verkossa kaikkien hyödynnettäväksi.

Koulutuksessa opit käyttämään iPadia luovasti yhdessä oppilaiden kanssa. iPadin avulla voit tukea oppilaiden omaa aktiivisuutta niin oppijana kuin aktiivisena toimijana. Luovat toimintatavat tuovat mahdollisuuksia monipuolistaa oppimista yksin ja yhdessä.
Tule mukaan innostumaan ja innostamaan!

Koulutuksessa tutustutaan ja kokeillaan mm. seuraavia sovelluksia:
Clips, iMovie, iMotion ja Green Screen by Do Ink, KeyNote, Pages, Book Creator, Ar Makr, 3D Bear, Arloopa, Qlone Edu, Ar Composer, Garageband, Sensory ohjelmat.

Ohjelma

Koulutuksen tarkempi ohjelma julkaistaan noin viikko ennen koulutuksen aloitusta.

Osallistuminen

Opetushallituksen tukemana (maksuton vapaan sivistystyön opetushenkilöstön täydennyskoulutus) koulutukseen otetaan 20 osallistujaa. Opetushallitus ei vastaa mahdollisista ruokailu- ja matkakuluista eikä sijaisten järjestämisestä aiheutuvista kuluista.

Viimeinen virallinen ilmoittautumispäivä

Viimeinen virallinen ilmoittautumispäivä on 12.9.2022.

Huomioi, että ilmoittautuminen on sitova. Perumisesta veloitamme peruutusmaksun (50 €), ja mikäli osallistuja keskeyttää koulutuksen ilman painavaa syytä, peritään osallistujalta keskeytysmaksu (100 €).

Koulutusinfo

• Virallisen viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen ilmoittautumisia saatetaan ottaa vastaan mikäli koulutuksessa on tilaa. Huomioitahan kuitenkin, että veloituksetonta peruutusta ei tällöin ole enää mahdollista tehdä, vaan ilmoittautuminen on sitova.

Ilmoittautumisen voi perua ennen viimeistä virallista ilmoittautumispäivää (12.9.) ilman kuluja. Jos peruminen tapahtuu tämän jälkeen, veloitamme peruutusmaksun (50 €).

Mikäli osallistuja keskeyttää koulutuksen ilman painavaa syytä, peritään osallistujalta keskeytysmaksu (100 €).

OsallistumismaksuKoulutus on maksuton: Opetushallituksen tukema opetushenkilöstön täydennyskoulutus
PaikkakuntaVerkkokoulutus (Teams)
PaikkaVerkkokoulutus (Teams)
JärjestäjäElinikäisen oppimisen yksikkö