Kuva: Risto Musta

Tarjoamme monipuolista koulutusta ajankohtaisista aiheista – mm. seminaareja, neuvottelupäiviä ja konsultointia. Kehitysvammaliiton koulutukset ovat edullisempia jäsenillemme.

Kehitysvammaliiton tapahtumakalenteri jäsenille, syksy 2022 (pdf, 852 kt)

Tällä hetkellä koulutamme etänä! Etäkoulutukset mahdollistavat osallistumisesi paikasta huolimatta. Koulutuksemme ovat vuorovaikutuksellisia, ja jokaisella osallistujalla on mahdollisuus osallistua keskusteluihin sekä esittää kysymyksiä.

Saat linkin koulutukseen sähköpostitse. Osallistuminen on helppoa ja vaivatonta. Vastaamme mielellämme kaikkiin kysymyksiin koulutuksiin, etäyhteyksiin ja osallistumiseen liittyen.

Verkkokursseja ja tilauskoulutusta muille kuin jäsenillemme tarjoaa Kehitysvammaliiton 100-prosenttisesti omistama yritys Saavuta Asiantuntijapalvelut Oy.

saavuta.fi

Selkokirjoittamisen työpaja opettajalle (HUOM! Vain selkokielen perusteet käyneille)

Ajankohdat:
3.10.2022 14:00 - 16:00
4.10.2022 13:30 - 16:00
11.10.2022 14:00 - 16:00
1.11.2022 13:30 - 16:00
24.11.2022 13:30 - 16:00

Koulutus on tarkoitettu opetusalan ammattilaisille, joilla on jo perustiedot selkokielestä ja saavutettavuudesta. Käytännönläheisessä koulutuksessa syvennetään selkokirjoittamisen taitoa ja suunnitellaan oma selkokielinen oppimateriaali.

Työpajassa tutustutaan esimerkkeihin erilaisista selkojulkaisuista ja tehdään monipuolisia kirjoitusharjoituksia. Pääpaino on osallistujien omassa selkomateriaalin tarpeessa. Osallistujat pohtivat, millaista selkokielistä sisältöä he tarvitsevat työssään, mitä heidän pitää huomioida selkokielistä materiaalia suunnitellessaan ja miten he voivat edetä suunnitelmista käytäntöön. Näin selkokieli pyritään jalkauttamaan osaksi käytännön opetus/ohjaustyötä ja edistämään saavutettavien materiaalien tuottamista.

Osallistujat työstävät työpajassa omia ideoitaan ja tekstejään sekä kommentoivat toistensa tekstejä. Omasta työstä saa henkilökohtaista palautetta myös kouluttajilta.

Kohderyhmä

Ammatillinen ja lukio-opetus, vapaa sivistystyö ja pk: (erityis)opettajat ja ohjaajat, S2-opettajat. HUOM! Suunnattu ainoastaan Selkokielen perusteet -koulutuksen käyneille.

Ohjelma

Koulutuksen tarkempi ohjelma julkaistaan noin kaksi  viikkoa ennen koulutuksen aloitusta.

Osallistuminen

Opetushallituksen tukemana (maksuton vapaan sivistystyön opetushenkilöstön täydennyskoulutus) koulutukseen otetaan 12 osallistujaa. Opetushallitus ei vastaa mahdollisista ruokailu- ja matkakuluista eikä sijaisten järjestämisestä aiheutuvista kuluista.

Viimeinen virallinen ilmoittautumispäivä

Viimeinen virallinen ilmoittautumispäivä on 26.9.2022.

Koulutusinfo

• Koulutuksen toteutumisesta tai peruuntumisesta lähetetään vielä erillinen vahvistus sähköpostitse viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen.
  • Virallisen viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen ilmoittautumisia saatetaan ottaa vastaan mikäli koulutuksessa on tilaa. Huomioitahan kuitenkin, että veloituksetonta peruutusta ei tällöin ole enää mahdollista tehdä.

Ilmoittautumisen voi perua ennen viimeistä ilmoittautumispäivää ilman kuluja. Jos peruminen tapahtuu tämän jälkeen, veloitamme perumismaksun.

Mikäli osallistuja keskeyttää koulutuksen ilman painavaa syytä, peritään osallistujalta keskeytysmaksu.

Osallistumismaksu Koulutus on maksuton: Opetushallituksen tukema opetushenkilöstön täydennyskoulutus
Paikkakunta Verkkokoulutus (Teams)
Paikka Verkkokoulutus (Teams)
Järjestäjä Elinikäisen oppimisen yksikkö ja Selkokeskus
Kouluttaja Selkokeskuksen suunnittelija Ella Airaksinen (FM) ja kehittämispäällikkö Henna Kara (FM)

Ilmoittautuminen viimeistään 26.9.2022

11 paikkaa vapaana

Tähdellä (*) merkityt kentät ovat pakollisia.

Ilmoittaudu

Tietosuojaseloste