Kuva: Risto Musta

Tarjoamme monipuolista koulutusta ajankohtaisista aiheista – mm. seminaareja, neuvottelupäiviä ja konsultointia. Kehitysvammaliiton koulutukset ovat edullisempia jäsenillemme.

Kehitysvammaliiton tapahtumakalenteri jäsenille, kevät 2023 (pdf, 905 kt)

Tällä hetkellä koulutamme enimmäkseen etänä! Etäkoulutukset mahdollistavat osallistumisesi paikasta huolimatta. Koulutuksemme ovat vuorovaikutuksellisia, ja jokaisella osallistujalla on mahdollisuus osallistua keskusteluihin sekä esittää kysymyksiä.

Saat linkin koulutukseen sähköpostitse. Osallistuminen on helppoa ja vaivatonta. Vastaamme mielellämme kaikkiin kysymyksiin koulutuksiin, etäyhteyksiin ja osallistumiseen liittyen.

Verkkokursseja ja tilauskoulutusta muille kuin jäsenillemme tarjoaa Kehitysvammaliiton 100-prosenttisesti omistama yritys Saavuta Asiantuntijapalvelut Oy.

saavuta.fi

Selkokirjoittamisen työpaja opettajalle

Ajankohdat:
19.4.2023 13:30 - 16:00
20.4.2023 13:00 - 16:00
26.4.2023 14:00 - 16:00
11.5.2023 13:30 - 16:00
15.5.2023 13:30 - 16:00

HUOM!

Koulutus on jatkokurssi, johon voit osallistua vain, jos olet käynyt jonkin selkokielen peruskurssin.

Toteutus

Koulutus toteutetaan kokonaan verkossa (Teams).

Alustava sisältö

Käytännönläheisessä työpajassa syvennetään selkokirjoittamisen taitoa ja työstetään omaa selkokielistä oppimateriaalia tai muuta työhön liittyvää tekstiä. Pääpaino on osallistujien omissa teksteissä, mutta työpajassa tutustutaan myös esimerkkeihin erilaisista selkojulkaisuista ja tehdään kirjoitusharjoituksia.

Oman tekstin työstämiseen on varattu kurssilla aikaa, mutta sitä voi tarvittaessa tehdä myös tapaamiskertojen välissä. Tekstistä saa palautetta kouluttajalta ja muilta kurssilaisilta. Tehtävä on pakollinen osa kurssin suoritusta, ja sen palautus on 28.4.2023.

Kurssi on keskusteleva, ja sen aikana kirjoitetaan paljon. Siksi on tärkeää, että osallistujat ovat mukana jokaisella kerralla.

Kouluttajat

Selkokeskuksen asiantuntija Ella Airaksinen (FM) ja kehittämispäällikkö Leealaura Leskelä (FT).

Osallistuminen

Opetushallituksen tukemana  koulutukseen otetaan 18 osallistujaa. Opetushallitus ei vastaa mahdollisista ruokailu- ja matkakuluista eikä sijaisten järjestämisestä aiheutuvista kuluista.

Viimeinen virallinen ilmoittautumispäivä

Viimeinen virallinen ilmoittautumispäivä on 1.4.2023.

Ilmoittautumisen voi perua ennen viimeistä ilmoittautumispäivää ilman kuluja. Jos peruminen tapahtuu tämän jälkeen, veloitamme perumismaksun.

Mikäli osallistuja keskeyttää koulutuksen ilman painavaa syytä, peritään osallistujalta keskeytysmaksu.

Osallistumismaksu Koulutus on maksuton: Opetushallituksen tukema opetushenkilöstön täydennyskoulutus
Paikkakunta Verkkokoulutus: Teams
Järjestäjä Elinikäisen oppimisen yksikkö

Ilmoittautuminen viimeistään 1.4.2023

11 paikkaa vapaana

Tähdellä (*) merkityt kentät ovat pakollisia.

Ilmoittaudu

Tietosuojaseloste