Kuva: Risto Musta

Tarjoamme monipuolista koulutusta ajankohtaisista aiheista – mm. seminaareja, neuvottelupäiviä ja konsultointia. Kehitysvammaliiton koulutukset ovat edullisempia jäsenillemme.

Kehitysvammaliiton tapahtumakalenteri jäsenille, kevät 2024 (pdf, 1 Mt)

Tällä hetkellä koulutamme enimmäkseen etänä! Etäkoulutukset mahdollistavat osallistumisesi paikasta huolimatta. Koulutuksemme ovat vuorovaikutuksellisia, ja jokaisella osallistujalla on mahdollisuus osallistua keskusteluihin sekä esittää kysymyksiä.

Saat linkin koulutukseen sähköpostitse. Osallistuminen on helppoa ja vaivatonta. Vastaamme mielellämme kaikkiin kysymyksiin koulutuksiin, etäyhteyksiin ja osallistumiseen liittyen.

Verkkokursseja ja tilauskoulutusta muille kuin jäsenillemme tarjoaa Kehitysvammaliiton 100-prosenttisesti omistama yritys Saavuta Asiantuntijapalvelut Oy.

saavuta.fi

DialoQ Talk -kommunikointiohjelman perusteet

Ajankohta: 30.3.2023 klo 09:00 - 16:00

Suomessa kehitetty uusi DialoQ Talk -ohjelma julkaistiin helmikuussa 2022. Ohjelmalla voidaan rakentaa ruudukkopohjainen sivu kuvilla tai sanoilla, mutta myös kuvien vapaa sijoittelu sivulle on mahdollista.  Kerronnassa voi käyttää myös valokuvia. DialoQ Talkissa toimivia sivuja ja taulustoja on helppo muokata jopa suoraan kosketusnäytöltä.

DialoQ Talk toimii Windows-tietokoneissa ja -tableteissa sekä Android-tableteissa. Koulutuksessa käydään läpi DialoQ Talk-ohjelman perusteet, asetukset ja komennot. Luodaan uusi sivusto. Harjoitellaan sivujen ja ruutujen muokkaamista.

Koulutukseen tullaan oman tietokoneen kanssa, jossa on DialoQ Talk -ohjelma asennettuna. Tarvittaessa voi kysyä käyttöön Tikoteekin konetta. Koska koulutuskoneita on rajattu määrä, kysy lainakonetta ilmoittautumisen yhteydessä.

OHJELMA
09.00 DialoQ Talk -ohjelman esittely ja aamukahvi
10.00 Uusien sivujen luominen, valmiit mallipohjat
11.00 Ohjelman asetukset ja komennot
11.30 Lounastauko
12.30 Omien sivujen tekeminen. Sivujen muokkaaminen ja kuvien lisääminen.
14.15 Kahvitauko
14.30 SähköSANOMA-tauluston muokkaaminen DialoQ Talk -ohjelmassa
16.00 Koulutuspäivä päättyy

Veloitukseton peruutus voidaan tehdä ennen viimeistä virallista ilmoittautumispäivää. Tämän jälkeen tapahtuneista peruutuksista peritään 50 % koulutuksen osallistumismaksusta. Jos peruutuksen syynä on oma tai lapsen sairaus (kopio lääkärintodistuksesta tulee esittää), toimistokuluina veloitetaan 40 euroa. Koko maksu peritään mikäli peruutusta ei tehdä lainkaan.

Mikäli henkilö on estynyt tulemasta paikan päälle sairauden tm. ylivoimaisen esteen vuoksi, voi hän lähettää toimipaikastaan toisen henkilön tilalle. Tästä tulee kuitenkin ilmoittaa kirjallisesti etukäteen koulutuksen käytännönjärjestäjälle. Tällöin emme peri peruutusmaksua.

Kehitysvammaliitto pidättää oikeuden tilaisuuden peruuttamiseen esimerkiksi vähäisen osanottajamäärän vuoksi sekä mahdollisiin aikataulu-, puheenvuoro- ja paikkamuutoksiin.

Osallistumismaksu187 € (jäsenet) tai 208 € (muut)
PaikkakuntaEspoo
PaikkaKehitysvammaliitto, Linnoitustie 2 B, 02600 Espoo. Koulutus on läsnäkoulutus.
JärjestäjäTikoteekki
KouluttajaAAC-asiantuntija Virpi Yiannakou