Monelle puhevammaiselle ihmiselle tulkkauspalvelu on välttämätöntä esimerkiksi asioinnissa tai harrastuksissa, vaikka aina palvelua ei ole saatavilla. Silti yhä edelleen on monia, jotka eivät tiedä tai käytä tulkkauspalvelua.

Kehitysvammaliiton Tikoteekin toteuttaman kyselyn tarkoituksena on kerätä kokemuksia puhevammaisilta tulkkauspalvelun käyttäjiltä siitä, mitä Kelan järjestämä tulkkauspalvelu heille merkitsee.

Tuloksista tiedotetaan seuraavassa Sillalla-seminaarissa (12-13.3.2020), Tikonen-verkkolehdessä 2/2020 sekä sosiaalisen median kanavissa ja eri tapahtumissa. Toiveena on, että tiedotuksen kautta palvelusta hyötyvät puhevammaiset ihmiset saisivat kipinän anoa oikeutta tulkkauspalveluun. Puhevammaisia palvelun käyttäjiä on yhä vähän suhteutettuna heidän lukumääräänsä.

Tiedätkö henkilön, joka käyttää Kelan puhevammaisten tulkkauspalvelua ja haluaisi kertoa kokemuksia palvelun merkityksestä hänen elämäänsä? Kysely löytyy alla olevasta linkistä.

Kyselyyn vastataan nimettömänä eikä vastaajia voi tunnistaa kyselystä raportoitaessa. Lisäksi pyydämme erikseen luvan avovastausten käyttöön ”sitaateissa”. Kyselyyn vastaaminen on vapaaehtoista. Kyselyn voi täyttää itse tai yhdessä avustavan henkilön tai tulkin kanssa.

Linkki kyselyyn: https://webropol.com/s/tiko2020tulkkauspalvelu
Toivomme kyselyyn vastauksia 17.2.2020 mennessä.

Lisätietoja:
Eija Roisko, Tikoteekin johtaja, Kehitysvammaliitto ry p. 040 5903801 sähköposti: eija.roisko@kvl.fi
Satu Rautiainen, sähköposti: satu.rautiainen@dnainternet.net

Vastaa

Kommentti julkaistaan tarkistuksen jälkeen. Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty tähdellä (*).