Opi uutta vuorovaikutuksesta ja kommunikaatiosta, tule Tikoteekin koulutukseen! Syksyllä 2023 koulutamme Voimauttavasta vuorovaikutuksesta, kommunikointi- ja kuvanteko-ohjelmista sekä tukiviittomista. Lisäksi järjestämme kaksi ilmaista jäsenwebinaaria. Tutustu koulutuksiin ja ilmoittaudu mukaan.

Vuorovaikutus on tärkeää kaikille

Voimauttava vuorovaikutus (Intensive Interaction) on toimintatapa, joka tukee vaikeasti kehitysvammaisen ja/tai autismikirjon ihmisen vuorovaikutusta ja parantaa hänen elämänlaatuaan. Voimauttavassa vuorovaikutuksessa tärkeintä on vuorovaikutus itsessään. Kommunikaation tarkoituksena ei välttämättä ole vaihtaa tietoja tai pyytää asioita, vaan yhdessäolo.

Tarjoamme syksyllä 2023 Voimauttavasta vuorovaikutuksesta perus-, syventävän ja valmentavan tason koulutusta. Jos et ole aiemmin ollut Voimauttavan vuorovaikutuksen koulutuksessa, aloita perusteista ja etene siitä syventävään ja sitten valmentajatason koulutukseen.

Käytä kommunikointiohjelmaa sujuvasti

Tarjoamme kommunikointi- ja kuvanteko-ohjelmiin liittyvää neuvontaa ja neuvontapajoja. Neuvontapajoissa voit saada vastauksia kysymyksiin, joita sinulla on herännyt kommunikointiohjelmaa käyttäessäsi. Jos haluat oppia tietyn ohjelman perusteet, sinun kannattaa tulla pidempään koulutukseen.

• Läsnäkoulutus DialoQ Talk -kommunikointiohjelman perusteet 28.9.2023 klo 9–16 järjestetään Espoon Leppävaarassa. Koulutuksessa käydään läpi DialoQ Talk-ohjelman perusteet, asetukset ja komennot. Luodaan uusi sivusto ja harjoitellaan sivujen ja ruutujen muokkaamista. Ilmoittaudu viimeistään 14.9.2023.
  • Neuvontapajat järjestetään aina etäyhteydellä. Syksyllä pidämme Boardmaker 7 -pajan 30.8.2023 klo 9–10 ja to 2.11.2023 klo 13–14 sekä DialoQ Talk -pajan ke 6.9.2023 klo 9–10 ja
    ti 14.11.2023 klo 13–14
    . Lue lisää neuvontapajoista.

Kädet liikkeelle ja viittomaan

Tukiviittomat sujuvoittavat arjen kommunikaatiota. Tukiviittomakoulutukseen osallistuminen ei edellytä aiempaa viittomien osaamista.

Ilmainen jäsenwebinaari: Onnistunut kohtaaminen kehitysvammatyössä

Järjestämme myös kaksi webinaaria aiheesta Onnistunut kohtaaminen kehitysvammatyössä. Maksuton Teams-webinaari on tarkoitettu Kehitysvammaliiton jäsenorganisaatioiden työntekijöille, jotka ovat kiinnostuneita kehittämään vuorovaikutustapaansa asiakkaiden kanssa, joilla on merkittäviä kommunikoinnin vaikeuksia. Webinaarissa esitellään LOVIT-muistisääntö, joka on avain onnistuneeseen kohtaamiseen. Se auttaa ammattilaisia sisäistämään, mikä on vuorovaikutuksessa tärkeää ja mihin kannattaa kiinnittää huomiota omassa tavassa kohdata ihminen, jolla on kehitysvamma ja merkittäviä kommunikoinnin vaikeuksia.

Webinaarien ajankohdat ovat:

Järjestämme myös tilauskoulutuksia. Lue lisää Tikoteekin tilauskoulutuksista.

Vastaa

Kommentti julkaistaan tarkistuksen jälkeen. Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty tähdellä (*).