Tue toimintaamme

Jos sinulle on tärkeää, että myös kehitys- ja puhevammaiset ihmiset saavat tarvitsemansa, auta meitä auttamaan. Kehitysvammaliitto tukee vammaisten henkilöiden itsenäistä elämää kouluttamalla, tutkimalla, tekemällä oppimateriaaleja ja kehittämällä palveluja. Toimintamme on monipuolista, ammattitaitoista ja kattaa ihmisen koko elinkaaren.

Verkkopankissa tai luottokortilla
(min. 1€)
Muut lahjoitustavat

Tilisiirto

Voit tehdä lahjoituksen myös tilisiirtona. Käytä tilinumeroa FI65 8000 1600 3127 72, DABAFIHH. Kirjoita viestikenttään haluamasi lahjoituskohde. Kiitos tuestasi!

Pivo sovellus

Voit tehdä lahjoituksen Kehitysvammaliitolle myös Pivolla. Lahjoituspuhelinnumeromme on 050 357 1150.

Lue lisää Pivon sivuilta (pivo.fi) ja tutustu neuvoihin ja vastauksiin

Pieni ele -keräys

Kehitysvammaliitto on mukana Pieni ele -keräyksessä. Auta paikallista vammais- ja terveystyötä ja lahjoita.

Osallistu Pieni ele -keräykseen (www.pieniele.fi)

Muut tavat tukea toimintaamme

Katso tästä, miten voit osallistua ja tukea Kehitysvammaliiton toimintaa.

Katso lisää

Lue lisää saavutettavuudesta
Saavutettavuus

Jokaisella yhteiskunnan jäsenellä on oikeus tarpeelliseen tietoon omalla kommunikointikeinollaan. Saavutettavuus on sitä, että tuotteet tai palvelut on suunniteltu niin, että ne soveltuvat monenlaisille käyttäjille.

Lue lisää FASD Suomi -verkostosta
FASD
Tule mukaan FASD Suomi -verkostoon!

Kehitysvammaliitto perustaa valtakunnallisen FASD Suomi -verkoston. Verkostotyöskentelyn tavoitteena on…

Kehitysvammaliitto
Aidosti mukana!
Edistämme yhdenvertaisuutta ja osallisuutta yhteiskunnassa. Olemme kansalaisten äänen vahvistaja ja esteettömien siltojen rakentaja. Työmme perustuu tutkittuun ja kokemukselliseen tietoon sekä kumppanuuteen. Päämäärämme on: Aidosti mukana!
VIIKON LUKU
9

9.9. vietetään kansainvälistä FASD-päivää, joka muistuttaa yhdeksän kuukauden raittiudesta raskausaikana. Alkoholi on kaikkein merkittävin sikiön kehitystä uhkaava tekijä, johon odottava äiti voi itse vaikuttaa. Kaikista päihteistä juuri alkoholi aiheuttaa eniten sikiövaurioita. Joka vuosi Suomessa syntyy 600 – 3000 lasta, joilla on jonkinasteinen alkoholivaurio. Raskaana ollessa alkoholinkäytölle ei ole olemassa turvarajaa, vaan ainoastaan täysraittius suojaa sikiötä.

Sosiaalinen media